Centrumchef för Asecs
Skicka ansökan 25 dagar kvar
Centrumchef
25 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Därför är du viktig

Tänk dig att du kliver in i rollen där du inte bara leder, utan också formar en av regionens mest älskade mötesplatser. Som CentrumchefAsecs blir du drivkraften i den dynamiska världen av handel, service och upplevelser som dagligen samlar tusentals besökare. Här får du möjligheten att kombinera din ledarerfarenhet med ett affärsdriv – och samtidigt sätta ditt avtryck i en stad som växer och blomstrar.

Det här är Newsec

Asecs utvecklas och förvaltas av Newsec på uppdrag av Alecta. Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett komplett utbud av tjänster inom de fem tjänsteområdena Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 700 medarbetare fördelade över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare.

Vår kultur

På Newsec sätter vi alltid människan först – både våra kunder och medarbetare. Vi tror på värderingsdrivet ledarskap och uppmuntrar nyfikenhet, innovation och mod. Våra kärnvärden –Excellence, Innovation, Integrity och Impact – och vår värdegrund passion for colleagues and clients genomsyrar allt vi gör. Genom att vara en del av Newsec får du möjligheten att växa i en miljö där utveckling, kreativitet och ett hållbart arbetsliv står i fokus. Hos oss hittar du en arbetsplats som flera år i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser och karriärföretag. Läs mer om oss www.newsec.se.

Fokus i din roll

Som Centrumchef för Asecs har du det övergripande ansvaret för centrumets förvaltning, drift och strategiska utveckling. Du får en nyckelroll i verksamheten och leder både det operativa och strategiska arbetet för centrumteamet. Ditt ansvar omfattar bland annat:

  • Att självständigt leda och organisera det dagliga arbetet för centrumteamet, inklusive personalansvar för Marknadschef, Floor Manager, Teknisk Förvaltare och Förvaltningsassistent.
  • Upprätta och följa upp resultat, budget- och prognosarbete samt utveckla affärsplaner för centrumet.
  • Rapportera och analysera nyckeltal som hyresnivåer, driftskostnader, omsättningsutveckling och besöksdata.
  • Samarbeta med våra uthyrare och affärsutvecklare för planering av om- och nyuthyrningar i enlighet med förvaltningsavtal och budget.
  • Företräda fastighetsägaren i olika instanser och ha strategiskt ansvar för att hantera inkasso- och obeståndsärenden.
  • Arbeta aktivt med att utveckla och bibehålla goda relationer med kunder och hyresgäster samt driva proaktiva initiativ för merförsäljning.
  • Upprätthålla nära dialog med kommun, myndigheter, näringsliv och andra aktörer inom fastighetsbranschen.

Om vi får önska

Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god bild av vad du har med dig sen tidigare:

  • Relevant akademisk utbildning inom exempelvis fastighetsförvaltning eller ekonomi, eller motsvarande erfarenhet.
  • Erfarenhet av fastighetsbranschen inom det kommersiella är viktigt men du får också gärna ha arbetat med destinationsutveckling eller med upplevelser kopplat till turism eller besöksnäring.
  • Erfarenhet av att analysera ekonomiska nyckeltal och arbeta med hyresjuridik och fastighetsekonomi.
  • Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Är det rätt plats för dig?

Vi söker dig som är mer än bara erfaren och kompetent – vi söker en person som har det lilla extra. Du har ett tydligt ledarskap där din energi och driv smittar av sig på din omgivning. Med en lösningsorienterad och positiv attityd har du förmågan att lyfta ditt team och skapa engagemang i varje projekt. Du är inte rädd för att fatta beslut och har modet att tänka nytt när det behövs. Dessutom är du en relationsbyggare som förstår vikten av god kommunikation och lyhördhet.

Vidare ser vi att du är en person som har en god struktur och planeringsförmåga. Du har ett affärsmässigt driv och gillar att se konkreta resultat av ditt arbete.

Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Bra att veta

  • Tillsvidare, heltid
  • Placering, Jönköping
  • Du rapporterar till Kundansvarig Peter Appelgren, Newsec
  • Ansök senast den 5 januari 2025, vi tillämpar dock löpande urval
  • Frågor besvaras av rekryteringsansvarig Ida Jergell, 073-706 80 80 eller Anette Beckman 072-500 30 23

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare