Produktadministratör
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Produktadministratör
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Impecta Fröhandel är ett nordiskt varumärke inom fröer och relaterade trädgårdsprodukter, fokuserat på kvalitet och hållbarhet. Sedan vår etablering 1975 har vi strävat efter att vara trädgårdsodlarens vän och naturliga frökälla och vi erbjuder ett komplett sortiment av kvalitetsprodukter. Vår kundgrupp och våra e-handelskonsumenter finns i hela Norden och vi säljer våra fröer fysiskt i cirka 300 trädgårdsbutiker. Impectas värderingar inkluderar kvalitet, trygghet och utveckling, värden som är helt integrerade i hur vi arbetar och vad vi säljer.

Idag är vi 45 helårsanställda och under perioden november-juni dubblar vi personalstyrkan med visstidsanställda orderexpeditörer och kundtjänstmedarbetare.

Om Jobbet

Vi söker en engagerad och strukturerad medarbetare för en roll som produktadministratör hos oss! Har du ett öga för detaljer, gillar att arbeta med dokumentation och trivs i en roll där både kontorsarbete och praktiska uppgifter ingår? Då kan detta vara din nästa utmaning!

Om tjänsten

I denna tjänst har du ett varierat ansvarsområde som innefattar både administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Ditt huvudfokus kommer ligga på dokumentationsarbete inom provodling samt hantering av produktrelaterad information.

Dina ansvarsområden:

  • Hantera och uppdatera produktrelaterad dokumentation, såsom produktbeskrivningar, tekniska specifikationer och rutiner.
  • Artikelregistrering och underhåll i affärssystem.
  • Förbereda presentationer och informationsfiler.
  • Skötsel av provodling och dokumentation av dess resultat.
  • Produktinformationshantering samt arbete kopplat till odling.

Övriga arbetsuppgifter inkluderar:

  • Starta och följa upp grotester.
  • Kontrollera texter på hemkommen påsråvara.
  • Delta i mässarbete och representera företaget.
  • Plantering och skötsel i provodlingen, inklusive vattningsjour på helger under maj–augusti.
  • Utföra andra förekommande uppgifter på företaget.

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av eller intresse för arbete med dokumentation och odling.
  • Är strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga.
  • Är flexibel och trivs med varierade arbetsuppgifter – både på kontoret och i odlingsmiljö.
  • Har goda kunskaper i affärssystem och hantering av tekniska dokument.
  • Gärna har erfarenhet av mässarbete eller liknande representativa roller.

Vi erbjuder:

  • En roll på ett familjärt och entreprenörsdrivet bolag som 2021 och 2022 blev utsett till ”Gasellföretag”.
  • Möjligheten att arbeta på ett företag med platt organisationskultur och högt i tak. Här uppmuntras du att ta initiativ och att driva ständiga förbättringar i det dagliga arbetet.
  • Goda förmåner och kollektivavtal.
  • En dynamisk arbetsplats med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter.
  • Möjlighet att utvecklas inom produktinformation och odlingshantering.
  • Ett positivt arbetsklimat med engagerade kollegor.

Placering och anställningsform:

Tjänsten är ett vikariat med placering på huvudkontoret i natursköna Julita. Startdatum februari/mars 2025 till och med augusti 2026.

Ansökan:

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 7 januari till [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Erika Strömberg, HR-manager, [email protected]

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Liknande jobb