Transportledande administratör till LBC Logistik i Karlskoga
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Administratör
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

LBC Logistik i Östra Värmland, är en respekterad aktör inom transportsektorn som ständigt strävar efter att utvecklas och växa. Vi levererar högkvalitativa transportlösningar över hela Sverige och är stolta över vårt starka kundfokus och vårt engagemang för kvalitet. Vi hanterar en modern fordonsflotta bestående av ca 110 enheter. Vi transporterar i hela Sverige med koncentration på Värmland, Dalarna, Mälardalen och Västkusten. LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet. Vill du läsa mer om oss kan du göra det på här. Om rollen LBC Logistik fortsätter att satsa och behöver nu förstärka sitt team med ytterligare en duktig medarbetare. Som transportledande administratör för vår slam- och miljöavdelning är du en viktig kugge i vår organisation. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där du hanterar många olika uppgifter samtidigt – allt från att ta emot beställningar till att säkerställa att våra fordon används på bästa sätt. Rollen innebär mycket kundkontakt, både med privatpersoner och företag, samt ett stort ansvar för att planera och koordinera våra slam- och spolbilar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta emot och hantera beställningar från våra kunder. • Fördela transportuppdrag till delägare och chaufförer. • Ansvara för prissättning av tjänster, produkter och transporter, samt göra mindre offerter. • Hantera leverantörsfakturor och reklamationer. • Ha löpande kontakt med nya och befintliga kunder. • Bidra till utvecklingen av arbetsprocesser och rutiner för transportledning. Vi söker dig som För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, kreativ, lösningsorienterad och van vid att hantera många bollar i luften samtidigt. Du behöver ha: • Erfarenhet av koordinering och administrering, gärna av transportadministration. • Mycket god datorvana och förmåga att sätta dig in i nya system. • God organisatorisk förmåga och noggrannhet i ditt arbete. • Erfarenhet av försäljning, gärna inom transport, produkter eller avfallshantering. Vi erbjuder • En viktig roll i ett företag med stark lokal förankring och höga ambitioner. • Möjlighet att påverka och utveckla våra arbetsprocesser. • Ett engagerat team och en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Övrigt Vi går igenom ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittat rätt person. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofia Graflund på [email protected] alt. 070-423 34 23 Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare