Inköpsberedare till gastrubintillverkare
Skicka ansökan 158 dagar kvar
Inköpare
158 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företagetFöretaget utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På företaget arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifterUppdraget som inköpsberedare innebär att säkerställa en effektiv och högkvalitativ försörjning med fokus på spårbarhet. Du kommer att utveckla inköpsprocesser och arbeta aktivt med problemlösning både på kort och lång sikt. Som inköpsberedare tar du ett större ansvar för spårbarhetsarbete inom inköp och vissa uppgifter kräver en djup förståelse för hela flödet från konstruktion, produktion till leverantör och godsmottagning. Du ska vara drivande i förändringsresan mot effektivare arbetsprocesser och digitalisering, samt fungera som en naturlig kontaktpunkt i interna flöden och processer. Du är inköpsrepresentant för MGTs standardtidplan som orderprojekten baseras på, vilket inkluderar att ta in information från resten av inköp och förstå materialens logistiska flöde. Du ansvarar också för att standard och orderprojektens BOM:ar sätts upp korrekt, så att köp läggs på rätt nivå och av rätt inköpare.

Ett urval av arbetsuppgifter som förekommer i rollen är:

- Fördela material och anmodan till rätt operativ inköpare och andra fördelningsköer inom inköp. - Synliggöra spårbarhet och eventuella problem till berörda. - Analysera spårbarhet av artiklar- Realisera spårbarhet av artiklar i SAP- Skapa leveranser av material till underleverantörer- För inköps del, analysera överblivet gods och initiera byte mellan order- Kommunikation och återföring till interna kunder och leverantörer- Medverka i spårbarhetsforum och kvalitetsdrivna forumi Finspång förerfarenhetsutbyteI rollen som inköpsberedarekommer du även att vara Key User för PLM2020, SAP och Collaboration Platform (interface mellan Collab och PLM2020/SAP) samtför de robotar som arbetar inom packe-inköp.

Din profil

Vi söker dig som har en tvåårig högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet inom områden som inköp, konstruktion eller produktion. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Erfarenhet av SAP, PLM2020 och Collaboration Platform är meriterande och ses som en stor tillgång i denna roll.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är flexibel, engagerad och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där arbetsbelastningen kan variera. I perioder kan arbetet vara intensivt, och därför är förmågan att prioritera och hålla fokus avgörande.

AnsökningsförfarandeTjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos vår gastrubintillverkande kund i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64. Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-29
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Distans
Heltid
Inköpare Upphandlare IT-arkitekt Systemutvecklare
4 dagar sedan
Chef Inköpare Supply Manager Operativ inköpare
Idag