Socialförvaltningen söker biståndshandläggare!
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Socionom Handläggare Socialpedagog Biståndshandläggare
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället.
Socialförvaltningen arbetar aktivt för att vara där för de som behöver lite extra stöd och hjälp när livet är som mest utmanande. Oavsett om det handlar om barn, tonåringar eller vuxna, är socialförvaltningen där för att göra livets sociala berg-och-dalbana lite lättare att åka på. Är du redo för att varje arbetsdag blir ett nytt kapitel av människors egna resor mot självständighet? Då är det hos oss du ska vara!
ARBETSUPPGIFTER En av våra biståndshandläggare kommer att gå i pension och vi letar därför efter en ny kollega till vårt härliga team.  Vill du arbeta i en arbetsgrupp med mycket glädje och engagemang, som gärna utvecklas. Då är du välkommen med din ansökan!  Enheten för omsorg och funktionsstöd söker dig som är intresserad av ett viktigt och spännande uppdrag. Arbetet som handläggare innebär myndighetsutövning och förutsätter att du är noggrann och strukturerad. I arbetsuppgifterna ingår att informera, utreda, bedöma behov, fatta beslut om insatser samt följa upp beslut enligt Socialtjänstlagen. Du kommer att ha mycket kontakt med omsorgstagare och samarbeta med utförare, kollegor, anhöriga/företrädare samt andra aktörer inom verksamhetsområdet. Hos oss kommer du att ingå i ett team med erfarna kollegor och närvarande chef som stöd.  På enheten har vi ett gemensamt ansvar för att utveckla vår verksamhet genom uppsatta mål med fokus på proaktivt arbete och digitalt först, bidrar till en god arbetsmiljö samt har omsorgstagaren i centrum. Kommunikation och koncerntanke återspeglas alltid i vårt arbete. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som tycker om att arbeta självständigt såväl som i team och gillar att dela med dig av din kunskap. För att trivas i rollen bör du ha fallenhet för att bygga relationer då du kommer att ha många olika kontakter, både internt och externt. Vi önskar att du som söker är nyfiken, kreativ och gillar utveckling. Rollen kräver att du har ett strukturerat arbetssätt samt god prioriteringsförmåga. Du arbetar rättssäkert och har en mycket god kommunikativ förmåga i så väl tal som skrift.  Vi söker dig som är socionom/socialpedagog med socialrätt eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha god kunskap och erfarenhet inom myndighetsutövning samt de krav på dokumentation som finns inom området. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort samt kör bil.   Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetssättet Individens behov i centrum, IBIC, arbete i verksamhetssystemet Lifecare samt i samverkansverktyget Mina Planer.  Tillsvidareanställningen träder i kraft när de erforderliga besluten fattats. Vi tillämpar löpande rekrytering, så ansök redan idag! ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare