Arbetsbeskrivning
Med människor i fokus och rötter i traditionell automation är vi en av Sveriges ledande leverantörer av resurseffektiviserande system för energi, infra och industri. Vi tar ett helhetsansvar för både stora och mindre projekt med el, kraft och automation. Vi levererar även hela anläggningar där vi utöver våra automationslösningar tar ett totalansvar - människor, montagelösningar och mekanik. Genom att kombinera projektförmåga, branschkunnande och teknisk kompetens, skapar vi framgång och utveckling för både medarbetare och kunder. Våra resurser har vi samlade i eget hus vilket ger oss en värdefull samverkan och kontinuitet i projekten. För oss handlar projektförmåga om att skapa konkurrenskraft åt och tillsammans med våra kunder. Överallt där industriproduktion effektiviseras och utvecklas har Granitor Systems en naturlig och viktig roll att spela.Som mångårig leverantör åt några av Sveriges tyngsta industrier har vi arbetat upp en gedigen erfarenhet och vet vad som fungerar bäst för våra kunders olika behov. Vill du vara en nyckelspelare i vår tillväxt inom Crane Systems Projects? Ta chansen och läs mer om hur vi kan utvecklas vidare tillsammans! Granitor Systems - Ett av Sveriges ledande automationsföretag - Granitor
Som projektledare blir du en viktig del i att driva den dagliga verksamheten hos kund samt att utveckla verksamheten vidare. Du leder servicearbetet och projekt med ledningssystemet likväl som kundens krav och rutiner som grund. Med ett nära ledarskap guidar du kunden och teamet med service i fokus.
Arbetsuppgifter
• Anbudsförfarande
• Projektplanering
• Vanligtvis agerar projektledaren även som teknisk lead
• Projektuppföljning
• Rapportering
• Koordinering
• Inköpsplanering
Du har fullt resultatansvar och leder projektet från projektstart till övertagande. Goda relationer med kunder, driva projekten med lönsamhet och motivera och engagera projektmedarbetare är arbetsuppgifter som hör till din roll. Har du ett brett kontaktnät och goda relationer inom industrin så är det ett plus.
Kompetens och erfarenhet:
• Du har erfarenhet av att leda projekt med ansvar för medarbetare, ekonomi och kvalitet.
• Du har erfarenhet av service- och reparationsarbeten, företrädelsevis inom el och/eller mekaniskt underhåll inom industrin.
• I tjänsten som projektledare krävs det att du har en mycket god förmåga att samarbeta och skapa framgångsrika relationer med både externa och interna kontakter.
• Tidigare erfarenheter av kostnadsberäkningar och offerthantering är meriterande men inte ett krav. Vi kan ge dig förutsättningar att växa in i rollen genom stöttning och utbildning i vårt sätt att arbeta.
• Körkort är ett krav
Vad vi erbjuder
Som medarbetare hos oss kan du se fram emot spännande och varierande projekt. Vi har det lilla bolagets fördel i form av en familjär känsla, där vägen till beslut är kort och nytänkandet är stort. Med stöd av en trygg och stark koncern i ryggen kan vi även titta långsiktigt på vår verksamhet. Vi strävar alltid efter att använda senaste tekniken där digitalisering är en naturlig del i vår vardag. Här finns engagerade kollegor, goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi också anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön.
Bra att känna till
• Placeringsort: Hofors (annan placeringsort i Dalarna/Gästrikland kan diskuteras för erfaren kandidat)
• Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse
• Arbetstiden är dagtid - möjlighet till flextid och arbetstidsförkortning finns
• Tjänsteresor förekommer
Rekryteringsprocessen
Urval och intervjuer sker löpande så sök nu! Vi önskar vänligen men bestämt att inte bli kontaktade av säljare.
Kontaktperson: Joakim Sundberg, Avdelningschef,
[email protected], +46722013129
Lyssna gärna på våra kompetenta medarbetare som beskriver både sin vardag och spännande projekt i Podcast Industrial Heroes - Granitor
Granitor är en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och service samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Här jobbar 4400 samhälls- och industriutvecklare och omsättningen under 2020 var 7,5 miljarder kronor. Den 12 januari 2022 bytte vi namn från Midroc till Granitor. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid – både idag och för kommande generationer.