Arbetsbeskrivning
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Arbetsmarknadsenheten är organiserad inom sektor Utbildning och bildar tillsammans med Enheten för nyanlända och Vuxenutbildningen verksamhetsområdet Kompetens- och utveckling utifrån det gemensamma uppdraget ”Fler i självförsörjning”.
Arbetsmarknadsenheten arbetar för att stödja och rusta kommuninvånare som står utanför arbetsmarknaden att nå hållbar självförsörjning. Vi har nyligen genomgått en omfattande verksamhetsförändring och erbjuder arbetsmarknadsinsatser baserade på evidensbaserad kunskap och praktik med ett starkt fokus på jobb och studier parallellt med hälsostärkande och kompetenshöjande aktiviteter.
Arbetsmarknadsenheten är organiserad tillsammans med Enheten för nyanlända under samma enhetschef och enheterna är till viss del integrerade i det dagliga arbetet. Inom enheterna arbetar arbetsmarknadskonsulenter, arbetsterapeuter, integrationsvägledare, administratörer, projektledare språkutvecklande arbetsmarknadsinsatser samt samordnare.
Arbetsuppgifter
Nu söker vi en vikarierande administratör som kommer att hantera olika administrativa arbetsuppgifter inom Arbetsmarknadsenheten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
· Personal-, ekonomi- och fakturaadministration
· Rekvirering av anställningsstöd från Arbetsförmedlingen för kommunen
· Diarieföring och dokumenthantering
· Beställningar och inköp
· Posthantering
· Löpande dokumentationsstöd som t.ex. att skriva minnesanteckningar och protokoll vid möten.
· Ansvar för att uppdatera administrativa rutinbeskrivningar och hantera dokument.
· Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieexamen
• flerårig och aktuell erfarenhet av att arbeta som administratör inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av ekonomisk administration och fakturahantering
• erfarenhet av inköp och beställningar
• erfarenhet av gallring, diarieföring och arkivering
• goda kunskaper i Office-paketet
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i kommunens system såsom Personec, Unit4, Proceedo och Evolution
I din yrkesroll är du engagerad, professionell och ansvarstagande med god förmåga att, strukturera, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du är van att utifrån snabbt förändrade situationer kunna ställa om, hantera och komma vidare i dina arbetsuppgifter. För att trivas i den här rollen behöver du tycka om att arbeta tillsammans med och för andra människor.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.