Konsultuppdrag inom redovisning med kundkontakt
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Redovisningsekonom
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för kunds räkning redovisningsekonomer till konsultuppdrag på ca 2-3 månader med start omgående. Har du ett intresse för ekonomi, erfarenhet inom redovisning och bokslut samt är en kundorienterad person? Ansök idag!

Vi arbetar löpande med urvalet i denna process!

Om uppdraget

I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet och ha daglig kontakt med dina kunder. De ärenden och uppgifter du kommer hantera är varierade vilket innebär att det kräver en flexibilitet och förmåga att prioritera. Du kommer bland annat hjälpa dina kunder med dagliga ekonomiska rutiner, löpande redovisning, avstämningar och bokslut.

Du kommer tillhöra en grupp med andra ekonomer som arbetar nära varandra vilket innebär att en social och kommunikativ förmåga är viktigt för att lyckas i uppdraget. Då du har många kontaktytor är det viktigt att du känner dig bekväm i att kommunicera både med e-post, via telefon och i möten.

Din profil

I detta uppdrag har du som allra minst en ekonomiutbildning från gymnasiet, i kombination med relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Kanske har du även utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola.

Eftersom du i rollen kommer hantera en bredd av frågor behöver du ha en god förståelse för ekonomiarbete överlag, med moment som resultat- och balansräkningar, avstämningar och generellt bokslutsarbete. Du är en kommunikativ person som trivs i en roll med mycket kundkontakt. Du har lätt för att hantera och arbeta i olika system.

Krav för rollen

  • Förståelse för resultat- och balansräkning, redovisning och bokslut
  • Arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alt eftergymnasial ekonomiutbildning (högskola, YH, universitet)
  • Gymnasieutbildning inom ekonomi
  • God datorvana och kunskap i Officepaketet

Övrigt

Startdatum: Så snart som möjligt

Omfattning: Heltid. Tidsbegränsat uppdrag på ca 2-3 månader.

Uppdragsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kunden

Ort: Sundsvall. Möjlighet till distansarbete finns

Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller [email protected] samt Ida Mossnelid via 076-006 62 95 eller [email protected]

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Värnamo
Heltid
Revisor Affärsrådgivare Redovisningskonsult Revisionsmedarbetare
15 dagar sedan
Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
28 dagar sedan
Mjölby
Heltid
Controller Financial Controller
Igår