Reservdels & Lagersamordnare
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Maskiningenjör Lagersamordnare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Åt vår kund söker vi en Reservdels & Lagersamordnare

Uppdragsbeskrivning

Kunden saknar långsiktiga planer och strategier för lager och lagerytor. Samordnaren förväntas att tillsammans med de olika delarna för t.ex. BEST sektionen gå igenom framtida lagerbehov i form av inomhus och utomhuslager. Vilka behov finns? Vilka kommer inom en 10-års period? Vad behövs då uppsummerat i kvadratmeter.

Ytterligare så tillkommer en arbetsuppgift om att reda ut vad som Kundens lager skall klara av i händelse i form av Kris/Krig. Hur länge skall de kunna hålla driften av kollektivtrafiken? Vilka trafikslag är prioriterade? Vilka är dom kritiska reservdelarna osv.

Vid uppdragets slut skall

Samordnaren ha tagit fram en rapport som genomlyser hela trafikförvaltningens behov av lageryta nuvarande och kommande behov inom en 10 års period. Samt vad som kräv i yta och material för kris och krigslager enligt MSB defenition.

Obligatoriska krav

  • Maskiningenjör eller liknande högskoleexamen, civilingenjörsexamen, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet, minst 8 år, inom Logistik.
  • Minst 6 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom lagerverksamhet.
  • Minst 3 års erfarenhet av arbete inom lagerutveckling och effektivisering.
  • Minst 2 uppdrag med lagerhantering och/eller lageroptimering.

Meriterande krav

  • Erfarenhet från minst ett uppdrag inom spårtrafik.
  • Utbildad inom Supply chain managment.
  • Erfarenhet från minst ett uppdrag inom civilförsvar eller annan myndighetsberedskap.
  • Erfarenhet från minst ett uppdrag inom i fordonsindustrin.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk