Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra till Kesko!
Skicka ansökan 28 dagar kvar
Ekonomiassistent
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kesko söker en ekonomiassistent till sin kundreskontragrupp. Du behöver ha känsla för struktur, service och ett stort driv att utvecklas vidare i rollen! Information om tjänsten Professionals Nord söker för Keskos räkning en ekonomiassistent med inriktning kundreskontra som kommer att arbeta mot varumärket K-bygg. Arbetsplats är Keskos kontor i Kista, men du kommer ha kontakt med finanskollegor i både Kista och såväl som kollegor på Keskos övriga enheter runt om i landet. Arbetstiderna är måndag - fredag 08–17. Kesko ser positivt på flexibilitet och därför finns även möjligheten att arbeta hemifrån under vissa dagar i veckan. Viss intern kommunikation via mejl, Teams och möten sker på engelska som är Keskos koncernspråk. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Kesko under initialt tolv månader. Förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet så finns det goda möjligheter till förlängning. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds • Ett fritt, intressant och varierande arbete, med frihet under ansvar. • Goda utvecklingsmöjligheter i ett snabbt växande bolag där du kommer nära affären. • Spännande och utvecklande möten med olika människor. Arbetsuppgifter Din roll innefattar hantering av oplacerade betalningar och kvittningar inom kundreskontra i affärssystemet SAP och en viss bokföring i relation till kundreskontrabokningar. Du arbetar med analys och avstämning av kundbetalningar vilket kan innefatta mycket problemlösning. Vidare arbetar du med kundupplägg och underhåll av kundmasteradata i affärssystemet Pengvin i samband med kreditbevakning. Du är också behjälplig med Inkassohantering i nära samarbete med inkassobolag. Rollen kommer att innebära kommunaktion med både kunder, externa samarbetspartner och säljorganisation per telefon och mejl. Vi söker dig som • Har en slutförd gymnasial utbildning • Har tidigare erfarenhet av självständigt arbete inom kundreskontra • Besitter god systemkunskap och Excel-kompetens • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat i SAP samt PengVin. Utöver det är det även meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundkontakter och inkassohantering. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Kesko. Du arbetar strukturerat och effektivt i det administrativa. Du är social och har lätt att knyta kontakter, då du kommer arbeta nära affären och hjälpa Keskos kunder så har du även en god känsla för service, är nyfiken och lösningsorienterad. Enligt Keskos önskemål kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll för aktuella kandidater.  START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Stockholm, Kista  URVAL: Sker löpande KONTAKT: Louise Adrianzon #Kesko #Ekonomiassistent #Kundreskontra Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
27 dagar sedan
Värnamo
Heltid
Revisor Affärsrådgivare Redovisningskonsult Revisionsmedarbetare
14 dagar sedan