Godsmottagningschef
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Chef
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Som chef på Jula Retail Logistics har du en viktig roll och funktion. Vi vill att du inspirerar och vägleder ditt team, snarare än att bara ge direktiv. Det är inte din titel som driver vår framgång, utan ditt ledarskap. Självklart har du uppgifter, mål och planer att uppfylla. Men det är din förmåga att leda, motivera och engagera ditt team som verkligen gör skillnaden!

En vanlig dag följer du upp arbetet på Godsmottagningen och ser till att teamet på cirka 70 personer har allt de behöver. Du och dina Team Managers jobbar tätt ihop för att coacha och leda teamet, och ni har regelbundna möten för att se till att ni når era mål. Du har också en del administrativa uppgifter kring inflödet av gods och har en nära dialog med kollegorna i ledningsgruppen. Du analyserar flödet, följer upp och diskuterar förbättringar med ditt team för att för att uppnå maximal effektivitet och kvalitet.

Som Godsmottagningschef rapporterar du till Production Manager. Du är ansvarig för att utvärdera och utveckla godsmottagningsprocessen så att teamet har rätt förutsättningar att arbeta smart och effektivt. Som en del av ledningsgruppen deltar du i strategiska möten och hjälper till att utveckla och förbättra verksamheten. Du har även ett tätt samarbete med systerbolaget Jula Logistics som hanterar mycket av vårt inkommande gods från Asien och Europa.

Vad finns i ditt CV?

För att lyckas i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av ledarskap inom produktion eller logistik, gärna mot retail. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt god datorvana, särskilt i Microsoft Office.

Vem är du?

Är du en ledare med känsla för planering och en passion för logistik? Är du nyfiken och uppmuntrar nya idéer? Vi tror att du har en hög entreprenörsanda där du använder information och fakta för att backa upp din magkänsla.

Tror du på kraften i teamwork och på att bygga ostoppbara team? Vi med. Vi vill att du är en god förebild som vågar walk the talk.
Om du känner igen dig i det här, då tror vi att du är en ledare för oss på Jula!

Vad erbjuder vi?

Vi är på en ostoppbar resa från att vara ett svenskt bolag med verksamheter i andra länder till att bli ett internationellt bolag med hjärta och själ i Skara. Att vara på en ostoppbar resa innebär förändring – och du är välkommen att påverka den. De uppgifter du utför, dina åsikter, handlingar och nya idéer spelar roll.

Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa hos oss så kan vi lova att det inte finns några gränser i hur långt du kan komma.

Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, placeringsort, Skara. Start efter överenskommelse. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt fantastiska team? Skicka in din ansökan idag, intervjuer sker löpande.

Frågor?

Har du frågor kan du kontakta Production Manager, Johan Berglund på [email protected]. Sista ansökningsdatum är 8 december.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb