OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Kundtjänstmedarbetare
Kundtjänstmedarbetare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Miljöcenter utvecklar och marknadsför miljösmarta sortiment i ledande

varumärken som gör Europas hem och trädgårdar trygga och bekväma.

Miljöcenter har Norden som huvudmarknad med expansion ut i Europa.

Miljöcenter är nu i en spännande tillväxtfas och vi kan garantera att

tjänsten kommer bli varierad, rolig och utvecklande! Miljöcenter ingår i

affärsområde Salix Group. Läs mer om Miljöcenter;

www.miljocenter.com och Salix Group; www.salixgroup.se


Befattningen som Kundtjänstmedarbetare är heltid och placerad på vår försäljningsavdelning där Du tillsammans med befintlig kundtjänst och vår försäljningsavdelning ger våra kunder och konsumenter den servicen och support samt positiva upplevelse som man förväntar sig vid kontakt med Miljöcenter.


Vi söker Dig som har ett stort engagemang för sälj- och kundtjänstarbete och som gillar mångsidiga arbetsuppgifter.

Den här befattningen innebär ett övergripande ansvarar för länken mellan kunderna, konsumenterna och Miljöcenter när det kommer till den dagliga kundsupporten. Att arbeta aktivt för att uppnå gemensamma försäljningsmål och strategier för Miljöcenter.

Befattningen innebär även mycket kommunikation mellan företagets olika funktioner, det är viktigt med förståelse för varandras uppgifter samt hur det påverkar helheten.

Vi uppskattar att du är ansvarsfull, har servicekänsla och att kundförståelse är naturligt för Dig. Ditt arbetssätt är noggrant och du gillar ordning och reda. Du har lika lätt att jobba självständigt som att jobba i grupp. Du är prestigelös och beredd att hugga tag i olika arbetsuppgifter som behöver lösas. Naturligtvis är Din personlighet en viktig faktor.

Placeringsort: Arlöv i Skåne.

För att bli framgångsrik i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst / kundservice, även arbete av retail/butik är meriterande. Du är van att arbeta med både telefon och mejl som arbetsredskap och har goda systemkunskaper. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har språkkunskap i de nordiska språken med.


Arbetsuppgifter

- Inkommande Order och registrering

- Inkommande Kundärende

- Inkommande Konsumentärende

- Telefonväxel (gällande kundtjänst/lager/logistik)

- Reklamationshantering konsument, kund och transport (undersöka, lösa, dokumentera)

- Leveransbesked till kunder vid eventuella förseningar

- Underhåll registrering prislistor, kundavtal och offerter (kundunika)

- Delta på kundevent och mässor, tjänsteresor kan förekomma.

- Support till FC/KAM, framtagande av underlag och sammanställningar inför förhandlingar och kundmöten.


Din profil

- Det är en fördel om Du har erfarenhet av kundtjänst

- Du talar och skriver engelska. Det är meriterande om du har språkkunskap i de nordiska språken med.

- Du är noggrann och strukturerad och gillar att ha ordning och reda.

- Du är van vid att jobba med MS Office (Excel, Word, Power Point) och har erfarenhet av arbete i affärssystem med order/bekräftelser etcetera

- Det är meriterande om Du har erfarenhet av retail/butiksarbete.

- Det är en fördel om Du har körkort.


Senaste ansökningsdatum: Arbetet med rekrytering kommer ske löpande, men senaste ansökningsdag är 2024-12-15

Anställningsdatum enligt överenskommelse.

Skicka din ansökan till: [email protected]

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-10-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Liknande jobb

Säljare Innesäljare Ordermottagare Reservdelssäljare Kundansvarig säljare Kundtjänstmedarbetare Customer Success Manager
19 dec