Bygglovsadministratör, Partille kommun
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-27

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vi planerar för en samtid och en framtid där alla kan leva mitt i det goda livet. Bygg- och miljöförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning inom bygg- och miljöområdet. Förvaltningen består av en personalgrupp på ca 30 personer fördelade på en byggenhet och en miljöenhet. Förvaltningen arbetar med såväl privatpersoner, företag, myndigheter som andra delar av kommunens verksamhet. Som bygglovsadministratör på byggenheten, är du med och bidrar till att skapa en god och hållbar framtid i Partille. ARBETSUPPGIFTER I rollen som bygglovsadministratör har du en viktig funktion då du är den som håller ihop de administrativa delarna i bygglovsprocessen och har ett nära samarbete med bygglovschef, bygglovshandläggare, byggnadsinspektörer och tillsynsjurister. Arbetet är också utåtriktat vilket innebär att du kommer ha kontakt med privatpersoner, byggherrar och exploatörer. I rollen ingår många administrativa arbetsuppgifter genom hela bygglovsprocessen, bland annat posthantering, registrering och scanning av inkommande ansökningar, telefon- och mailkontakt med sökande och berörda, expediering av underlag till grannar, sammanställning av statistik m.m. Du är också systemadministratör för enhetens verksamhetssystem ByggR. I den delen är du med och utvecklar användningen av systemet samt stöttar kollegorna i handhavandet. Vidare handlägger du med visst stöd av byggnadsinspektörer och tillsynsjurister Hiss- och OVK-ärenden inom ramen för byggnadsnämndens tillsynsansvar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom offentlig förvaltning. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat som systemadministratör i ärende- och dokumenthanteringssystemet ByggR eller med utveckling av IT- processer. För att lyckas i tjänsten behöver du även ha hög IT-kompetens . Det innebär att du med lätthet tar dig an ny programvara och att du kan bidra till att både utveckla och lära ut användandet av system. Uppdraget kräver även att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du är engagerad, noggrann och kan arbeta självständigt. Du bör ha en god och väl utvecklad samarbetsförmåga, och arbetar ihop med kollegor och samarbetspartners på ett lyhört och smidigt sätt. Arbetsuppgifterna kommer under perioder variera, vilket ställer krav på att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga, där du arbetar proaktivt och trivs i en stödjande roll. Vi värdesätter din förmåga att ta initiativ och ge bra service. Du behöver ha B-körkort. Bilpool finns i kommunen. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons