LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Operatörer till Nationella sektionen för telefonväxeln i Stockholm, Noa

Antal platser:
Yrkesbenämning: Växeltelefonist
Publicerad: 2019-10-08
Sista ansökningsdag: 2019-10-18
Stad: Stockholm 

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER

Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss har frågor av skiftande karaktär.

Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.

Tjänsten inleds med att du får en sex veckor lång instruktörsledd utbildning som varvas med både teoretiska och praktiska moment innan du börjar arbeta självständigt. Under utbildningens gång kommer kunskapstester att genomföras löpande. En förutsättning för att bli aktuell för anställning är att du är tillgänglig under hela utbildningsperioden och att du blir godkänd.


KVALIFIKATIONER - vi söker dig som har:

· Avslutad och godkänd gymnasieutbildning

· Relevant serviceerfarenhet

· Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift

· Goda kunskaper i engelska i tal

· Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika IT-system

· Kan arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter


MERITERANDE - det är meriterande om du har:

· Ytterligare språkkunskaper i utomnordiska språk

· Tidigare erfarenhet av bred kundkontakt som arbetsgivaren bedömer som relevant

· Erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring


PERSONLIGA EGENSKAPER

Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna ställer krav på en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme.


Vi söker dig som är:

· Serviceinriktad

· Intresserad av samhällsutveckling och vill bidra till samhällsnyttan

· Förändringsbenägen

· Strukturerad och noggrann

· Flexibel och stresstålig

· Självgående med en god förmåga att samarbeta

· Kommunikativ med fallenhet för att urskilja medborgarens behov

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetsplatsen eftersträvar jämn könsfördelning


BESKRIVNING AV ARBETSPLATSEN

Nationella operativa avdelningen är nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.

Kontaktenheten har processansvar för Polismyndighetens kontaktcenter och regionledningscentraler. Ansvaret innefattar dessutom funktionsansvar för Polismyndighetens telefonväxel som ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln är placerad på tre orter, Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledare, samordnare, växeloperatörer, databasadministratörer, utbildningsansvariga samt en planeringsfunktion.


KONTAKTPERSONER

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Gruppchef Maria Rittger, tfn: 010-56 40801.

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Latifa Gharbi, tfn: 010-56 404 13.


Fackliga kontaktpersoner

Anna Owens, SACO, tfn 010-56 348 81

Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10

Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92

Karna Tillheden, SEKOPolisen, tfn 010-56 16 627


Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

Arbetsort: Stockholm

Arbetstid: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt, årets alla dagar).

Arbetstid under grundutbildning: Dagtid, måndag-fredag ej röda dagar eller andra helgdagar, kvällspass förekommer i slutet av utbildningen.

Funktion: Operatör, Nationella kontaktenheten, Nationella operativa avdelningen

Tillträde: December 2019/Januari 2020.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18 oktober 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. De som går vidare i urvalen kommer att kallas till ett informationsmöte med efterföljande intervju.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast och rörlig lön
Postadess
  • Region Stockholm
  • 10226 Polhemsgatan 30