LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Utvecklingsledare digitala tjänster - kravanalys & kravhantering

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kravanalytiker
Publicerad: 2019-10-09
Sista ansökningsdag: 2019-10-28
Stad: Göteborg 
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 650 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Förvaltningen ansvarar även för att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER I den här rollen får du arbeta med utveckling av våra digitala tjänster för utbildningsverksamheten och kultur och fritid inom Göteborgs Stad. Du arbetar tillsammans med verksamheten när det gäller behovsinsamling och kravställning på förändrade IT-system. Det kan exempelvis handla om att leda olika typer av workshops för att samla in och dokumentera verksamhetsbehov, omvandla dessa till IT-krav. Du leder och driver kravarbetet som kan vara både inom ramen för projekt och inom vår förvaltningsorganisation. Kravställning på mellanliggande integrationer ingår i uppdraget, likaså leverantörskontakter. Du arbetar vidare, i samarbete med andra kravanalytiker på Intraservice, för att utveckla vår metodik och verktyg inom kravområdet och leder kompetensarbetet inom området på enheten. Du arbetar näsa vår testledare för att på ett effektivt sätt knyta samman krav och testprocessen. Du kan även komma att arbeta som uppdragsledare i förändringsuppdrag kopplat till tjänsterna samt driva egna utvecklingsuppdrag. Tjänsten är ny och kommer att formas efter hand så du behöver vara drivande och ha erfarenhet av relevant metodik och verktyg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och flera års erfarenhet av kravinsamling och analys i större projekt. Du har erfarenhet av att leda workshops för verksamhetsrelaterad behovsinsamling och av att leda kravinsamling och analys för system/produktutveckling, där kravställning av integrationer har varit en del. Samarbete med testledare inom projektarbete är något som du har erfarenhet av. Likaså relevanta verktyg och metoder och du har förmågan att lära ut och instruera andra kollegor. Du har flerårig erfarenhet av tjänsteleveranser inom IT-området och kompetens inom verktyg samt metodik för kravhantering. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • systemleverantörskontakter • att hålla utbildning • certifiering inom kravhantering • projektledning För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, ta initiativ till förändring och utveckling och driva arbetet framåt. Då du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du har förmågan att utveckla ett bra samarbete med goda relationer. Du behöver även vara serviceinriktad och lösningsorienterad som person. Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. ÖVRIGT Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön