LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Customer Coordinator till Inside Sales hos IT- distributör

Antal platser:
Yrkesbenämning: Administrativ assistent
Publicerad: 2019-10-08
Sista ansökningsdag: 2019-11-07
Stad: Stockholm 

Om företaget:

Vår kund är Nordens ledande distributör inom IT-lösningar och värdeadderande tjänster. Deras många år som klassisk IT-distributör har lärt dem vikten av ett starkt maskineri och välutvecklad logistik. Med en marknad i ständig förändring och utvecklingen mot ett mer konsumtionsbaserat samhälle har de en mycket viktig roll att fylla; att hjälpa deras återförsäljare och slutkunder att tillfullo utnyttja det tekniken lovar. Idag kan de erbjuda automatiserade plattformar i ett förstklassigt ekosystem som är anpassat för att möta framtidens teknikutveckling.

Om rollen:

Innesäljavdelning söker nu ytterligare en vass kundkoordinator som, tillsammans med sina kollegor, är redo att ge deras kunder bästa tänkbara service. Du projektleder leveranser och koordinerar order från våra största kunder. Du besvarar även frågor om produkter från IT-branschens starkaste varumärken. Genom att ställa rätt frågor och lyssna på kundens behov sätter du självständigt ihop lösningar som passar din kund bäst vid varje enskilt tillfälle!

Ingen dag är den andra lik, men i huvudsak har du följande arbetsuppgifter:

· Hantera inkommande mail och telefonsamtal från kunder och lösa deras problem på bästa och snabbaste sätt

· Besvara enklare frågor om produkter; samarbeta med våra produktchefer då frågorna blir mer avancerade

· Eskalera problem snabbt och arbeta proaktivt för att förhindra att problem uppstår

· Orderhantering samt administration vid större projekt och utrullningar

· Koordinera utrullningar med högsta tänkbara kvalitet

· Samarbeta med deras lager och deras konfigurationsavdelning för att säkerställa leveranser

· Proaktivt informera om leveranser samt ha avstämningar med kund avseende dessa

Vi söker:

… dig som aldrig viker en tum från din strävan efter att alltid ge dina kunder bästa möjliga service. Genom ett strukturerat och noggrant arbetssätt håller du ordning på flera parallella projekt och ärenden, vilket gör att dina kunder känner tillit till dig. Du är flexibel och trygg i att hitta lämpliga lösningar för just din kund, men du är också lagspelare som söker stöd i dina kollegor lika mycket som du delar med dig av dina egna erfarenheter.

Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har också förmågan att prioritera. Lyhördhet samt en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, då du dagligen har mailkontakt med vår backoffice-avdelning i Bulgarien.


Erbjudande:

De erbjuder dig att ingå i ett härligt och engagerat team. Du får möjligheten att utveckla dig själv som individ och växa inom ett spännande och framåt företag i en snabbrörlig bransch. På innesäljavdelningen jobbar idag åtta personer – nu är de redo att ta emot dig! Tjänstens omfattning är heltid och du rapporterar till kundföretagets chef för Innesälj.

Du kommer var anställd hos Salesgroup som konsult med chans till anställning hos kundföretaget efter uthyrningsperioden.

Ansökan:

I denna rekryteringsprocess samarbetar de med Salesgroup. Har du frågor är du välkommen att ringa på 08-26 20 00. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Postadess
  • Region Stockholm
  • 11359 Tegnérlunden 6
Besök hemsida