LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Ekonomiassistenter till spännande myndighet

Antal platser:
Yrkesbenämning: Ekonomiassistent
Publicerad: 2019-10-08
Sista ansökningsdag: 2019-11-07
Stad: Linköping 

Är du en noggrann och serviceinriktad person som letar efter en utvecklande roll där ditt intresse för ekonomi får komma till användning? Har du lätt för att samarbeta med andra och kan på ett strukturerat sätt planera ditt arbete? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Beskrivning

Perido söker nu efter flera ekonomiassistenter till vår kund, en statlig myndighet placerad i Linköping. Som ekonomiassistent tillhör du fakturasamordningsgruppen och har ett nära samarbete med dina kollegor. I rollen som ekonomiassistent hos vår kund arbetar du främst med att hantera leverantörsfakturor, kontering av dessa samt korrigering av moms. Du ansvarar för att fakturor hanteras effektivt så att betalning kan göras i tid. Arbetet sker framförallt i affärssystemet Business World, tidigare Agresso. Utöver detta stöttar du dina kollegor med uppgifter kopplade till redovisning, exempelvis underlag till kundinbetalningar och kundfakturaprocessen.

Vi tror att du som söker är en person med stort engagemang och vilja att utvecklas. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och med en lösningsfokuserad inställning strävar du efter så effektiva processer som möjligt. Vidare ser vi att du är kommunikativ och bemöter dina kollegor och kunder med en positiv inställning, ett pedagogiskt förhållningssätt och en känsla för service. En säkerhetsprövning kommer att genomföras för de valda kandidaterna. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi tror att du har:

● Gymnasiekompetens med inriktning ekonomi eller motsvarande utbildning/erfarenheter

● Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

● Har god vana av att arbeta i Microsoft Office

● Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande:

  • Erfarenhet av statlig redovisning
  • Erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag med stor chans till övertag efter tre månader. Tillträde omgående efter genomförd säkerhetsprövning.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.

Kontakt

Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31281 i ämnesraden.

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Postadess
  • Region LINKÖPING
  • 58222
Besök hemsida