LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

JURISTADMINISTRATÖR TILL ADVOKATBYRÅ – VIKARIAT

Antal platser:
Yrkesbenämning: Administrativ assistent
Publicerad: 2019-10-08
Sista ansökningsdag: 2019-11-30
Stad: Stockholm 
Ryska Posten Bemanning söker för vår kundsräkning en självgående och ansvarstagande juristadministratör som vill vara en del av deras framgång. Tjänsten är på 75% och det är ett vikariat på omkring 12 månader, med start i mitten på november. Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang. OM TJÄNSTEN Nu söker vi en juristadministratör till vår kund som är en expansiv advokatbyrå. Vår kund arbetar med att erbjuda affärsjuridiska tjänster med fokus på transaktioner främst inom M&A, bank- och finans och fastigheter. Kontoret är beläget på en attraktiv adress i centrala Stockholm, i öppna och härliga lokaler. I rollen som juristadministratör kommer du att ingå i ett team och arbeta med varierande arbetsuppgifter så som att ansvara för administrationen av den juridiska verksamheten, assistera företagets jurister och advokater samt ha övergripande ansvar för dokumenthantering. Tjänsten är på 75% och det är ett vikariat omkring 12 månader, du kommer att arbeta måndag-fredag sedvanliga kontorstider. Önskemålet är att du kan börja i mitten på november. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av Ryska Posten Bemanning och arbeta som konsult hos vår kund. Arbetsuppgifter Som juristadministratör kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter så som att: Assistera jurister och advokater Dokumenthantering Formatera/producera presentationer och dokument Organisera verksamhetsdata Viss IT-ansvar VI SÖKER DIG SOM Har minst 2 års erfarenhet av administration Har mycket goda kunskaper i Office-paketet Kan uttrycka sig väl på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om: Du tidigare har arbetat på en advokatbyrå Du har IT-kunskap Du har ett intresse för layout och bild Som person är du positiv, självgående och serviceinriktad. Du är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad med en förmåga att prioritera ditt arbete. Vidare är du stresstålig, kommunikativ och trivs du att arbeta med varierande arbetsuppgifter. ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa pårekrytering@rpbemanning.se.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Deltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön