LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Key Account Manager inom 3PL till expansiva Electra

Antal platser:
Yrkesbenämning: Key account manager
Publicerad: 2019-10-08
Sista ansökningsdag: 2019-10-28
Stad: Kalmar 
Om tjänsten Electra är en av Sveriges största partners inom handel, IT och logistik och vi erbjuder en mängd olika tjänster inom dessa områden. Electras spetskompetens är just att kombinera logistik och IT. Inom avdelningen för 3PL hanteras tredjepartslogistik och i vårt utbud till kund ingår bland annat inköp, lagerhållning, plock och pack, transport, returer och IT-utveckling. Electras logistikkunder är exempelvis Canal Digital, Viasat, Boxer DK och Halebop. Till avdelningen 3PL söker vi nu en KAM med inriktning mot nyförsäljning. En del av jobbet som KAM innebär att du, i tätt samarbete med kunder, jobbar med att utveckla och förvalta befintliga affärer. I det ingår att skapa långsiktiga logistik- och IT-lösningar, resultat-uppföljning, förhandlingar med kund och löpande kundbesök. Den andra delen av tjänsten innebär att arbeta med nyförsäljning med fokus på uppsökande av nya potentiella kunder. Du kommer att arbeta med kartläggning och analys av företag för bearbetning, genomföra nykundsbearbetning, arbeta med offerter, framtagande av avtal samt förhandlingar. Våra kunder finns i hela Norden varpå det ingår regelbundna resor i tjänsten. Tjänsten är tillsvidare med placering i Kalmar. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett utvecklat affärssinne och som brinner för att hitta lönsamma och långsiktiga affärsrelationer. Det är viktigt att du kan identifiera kundens behov för att kunna rekommendera passande lösningar. Du är självgående, strukturerad och har ett starkt driv i att hitta nya affärer. Då tjänsten innebär samarbete med många avdelningar internt krävs det att du är en lagspelare. Du som söker tjänsten har troligen eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik/försäljning, eller så har du gedigen erfarenhet av arbete inom logistik och/eller försäljning och förstår vikten av att bygga långsiktiga relationer med befintliga, och tänkbara, kunder. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Likaså har du hög IT-mognad och meriterande är erfarenhet av att ha jobbat i ett eller flera affärssystem. Om arbetsgivaren Electra-koncernen är en komplett leverantör av varor och tjänster inom handel och logistik. Våra kunder tillhör de ledande fackhandelskedjorna i Sverige. Läs gärna mer om vad som sker hos oss genom att klicka in på www.electra.se Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Electra med Telin Rekrytering & Konsult. Läs mer och ansök tjänsten via www.telinrekrytering.se. Vi har ett löpande urval så vänta inte med att sända oss din ansökan. Dock tar vi ej emot ansökningar via e-post, detta på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via telinrekrytering.se. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Salebäck på telefon 072-33 77 455 eller e-post marie@telinrekrytering.se. Välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida