LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Ekonomiassistent/BackOffice-medarbetare sökes till Internationell koncern!

Antal platser:
Yrkesbenämning: Backofficepersonal
Publicerad: 2019-10-08
Sista ansökningsdag: 2019-10-28
Stad: Malmö 
Vill du jobba med ekonomi och ha administrativt ansvar? Är du motiverad och intresserad av att komma in i branschen och samtidigt ha möjlighet att växa inom en internationell koncern? Läs då mer nedan! Vår kund är en marknadsledande internationell tillverkare av moderna och säkra automationslösningar till hemmet. Företaget syftar till att förbättra livskvaliteten genom att förenkla vardagens rörelser: funktionella produkter med en spännande design som gör att människor kan komma in och lämna sitt hem i full frihet, med största komfort och därmed njuta av sina bostadsområden till fullo. Vår kund erbjuder enkel integrationen, ett brett sortiment, avancerad elektronik, fin design och det mest kompletta och attraktiva automationssystemet. Vi söker nu dig som vill arbeta med ekonomi och administration hos vår kund i Malmö. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att utgöras av ekonomi och administration där du ansvarar för fakturering, registrering av leverantörsfakturor, hantering av inbetalningar från kunder samt utbetalningar av löner. Du kommer även att ansvara för balans- och resultaträkning varje månad samt vara involverad i årsbokslut som görs tillsammans med PWC. I rollen som ekonomiassistent/backoffice medarbetare kommer du även att fungera som ansiktet utåt mot kunderna där du ansvarar för orderhantering samt tar emot samtal, förfrågningar och betalningar från kunder. Detta innebär att du kommer fungera som en länk mellan kund, lager och försäljningsavdelning. Tjänsten är inledningsvis på 50%, men beräknas gå upp till 100% senast i Juni 2020. Detta kan dock komma att ske tidigare ju snabbare du sätter dig in i arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är förlagda 8-17 men det finns chans till flextid och att strukturera schemat utefter dina önskemål. Det är även ett krav att du är flytande i såväl svenska som engelska då du kommer ha mycket kontakt med kunder i framförallt Norge, Danmark, Sverige, Italien och Tyskland. Tjänsten är en direktrekrytering med tillträde omgående. Rekryteringsprocessen sköts av StudentConsulting, men du blir anställd direkt av vår kund. Du kommer även att få en introduktion till arbetsuppgifterna och företagets produkter innan du startar i tjänsten. Din profil Vi tror att du som söker har en utbildning inom ekonomi eller någon form av erfarenhet inom ekonomi och administration sedan tidigare. En teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är även meriterande, men inget krav. Om du tidigare har arbetat i AX Dynamics 365 är detta meriterande. Du är vidare motiverad, snabblärd och vill komma in i branschen och ser utvecklingsmöjligheter på sikt inom företaget. Låter detta intressant? Ansök redan idag då vi arbetar löpande med urval. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida