LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Facility management samordnare till Fastighetenheten

Antal platser:
Yrkesbenämning: Servicehandläggare
Publicerad: 2019-10-07
Sista ansökningsdag: 2019-10-20
Stad: Västerås 
Har du kompetensen har vi möjligheterna. Är du kunnig inom projektledning och vill arbeta med facility management i en stor organisation där du får driva och samordna? Sök till Fastighetsenheten! Teknik- och fastighetsförvaltningen har det samlade ägaransvaret för stadens fastigheter. Vi ansvarar för stadens exploateringsverksamhet och fastighetsförvaltning. Inom Fastighetsenheten finns specialister inom bland annat förvaltning, projektledning, teknik, brand och säkerhet. Som facility management samordnare rapportera du direkt till bitr. enhetschef. Med mod, stolthet och engagemang bidrar vi tillsammans, varje dag, till stadens mål. Fastighetsenheten ingår i Teknik och fastighetsförvaltningen. Läs gärna mer på www.vasteras.se/teknikochfastighetsforvaltningen ARBETSUPPGIFTER Du fokuserar på att erbjuda och koordinera olika tjänster inom fastighet till våra förvaltningar. Genom att hantera stödfunktioner kring fastigheten skapar vi utrymme för verksamheten att fokusera på sitt kärnuppdrag. Det kan handla om enskilda tjänster, kompletta paketlösningar eller arrendekontrakt inom säkerhet, IT, flytt av verksamhet, SBA och trygghetslarm för att ta några exempel. Du upprättar avtal och tilläggskontrakt för behov som inte ingår i lokalhyran och det är verksamhetens behov som styr ditt uppdrag. Du är rådgivande i att stödja kunden i vilken servicegrad (service level agreement) som är lämpligast för respektive fastighet. Verksamhetsområdet har stor utvecklingspotential. Vi behöver dig som trivs i en projektledande roll. Du får bidra mycket med dina kreativa lösningar och din förmåga att utveckla och bygga upp processer. KVALIFIKATIONER Rollen ger dig möjligheten att arbeta självständigt och strukturerat. Du gillar att ha huvudansvaret och du drar nytta av dina tidigare erfarenheter inom fastighet. Du är van att arbeta med samordning som innefattar många kontaktytor. Upphandlingsenheten bistår vid upphandlingar men det är en fördel om du har erfarenhet av att förbereda underlag inför upphandling och kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Vi vill gärna att du har högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom byggteknik eller annan passande inriktning. Vill du utveckla våra tjänster inom facility management sök dig till oss! ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad, Västmanlands största arbetsgivare. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt välfärdsuppdrag. För oss innebär det respekt och omtanke för de människor vi möter oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Vi vill också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön