LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Enhetschef sjukersättning Gävle/Bollnäs

Antal platser:
Yrkesbenämning: Sektionschef, offentlig förvaltning
Publicerad: 2019-10-07
Sista ansökningsdag: 2019-10-20
Stad: Bollnäs 
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar. Ansvar och arbetsuppgifter Som chef i Försäkringskassan arbetar du enligt myndighetens uppdrag från regeringen. Du ansvarar för att din verksamhet är rättssäker och effektiv samt präglas av en god service. Du leder verksamheten utifrån en helhetssyn och med respekt för fattade beslut. Genom dialog om verksamhetens syfte, mål och strategier skapar du förutsättningar för att dina medarbetare ska kunna och vilja ta stort ansvar för teamets resultat och för sin egen utveckling. I rollen som Enhetschef ingår personalansvar och det yttersta resultat- och uppföljningsansvaret för teamen i enheten. Ditt engagemang i ledarskapet är stort och den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Genom att balansera kortsiktiga krav på resultat med en långsiktigt hållbar verksamhet erbjuder du dina medarbetare en hälsofrämjande arbetsmiljö. Du har en god förmåga att anpassa ditt ledarskap utifrån vad situationen och uppdraget kräver. Som Enhetschef ingår du i områdets ledningsgrupp som består av 15 personer och bidrar där med din kompetens och ditt engagemang. Din enhet består av 14-15 medarbetare som arbetar med sjukersättning och har sin placering i Bollnäs och Gävle Du är en god kommunikatör på både individ- och gruppnivå och representerar Försäkringskassan i externa samarbeten. Vi söker dig som • Har akademisk examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga • Har god ledarskapsförmåga • Är initiativtagande, målinriktad och skapar resultat • Kan skapa förutsättningar för engagemang, lärande och ständiga förbättringar utifrån verksamhetens mål • Har god självkännedom och är stabil som person • Har god organisatorisk förståelse och kan omsätta denna i verksamheten • Samarbetar och samverkar effektivt med andra • Har god kommunikativ förmåga Det är meriterande om du • Har erfarenhet av operativt ledarskap • Har erfarenhet av ledarskap i liknande verksamhet • Har erfarenhet av coachande ledarskap och att leda i förändring • Har erfarenhet av att leda team • Har erfarenhet av att leda på distans • Har erfarenhet av produktionsstyrning av ärendehandläggning • Har erfarenhet av att planera din verksamhet i samarbete med chefskollegor på distans • Har god förståelse för Försäkringskassans uppdrag • Har erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering inom staten • Har körkort för personbil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Gävle eller Bollnäs. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Kontaktpersoner Chef (för frågor om tjänsten): Fredrik Samnegård, 010-116 28 30. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen) Angelina Heineman, 010-116 79 57. Fackförbundet ST: Timmy Lindqvist, 010-115 33 79, Saco-S: Nils Fridell, 010-11 25 59 Seko: fseko@forsakringskassan.se. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 oktober 2019.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön