LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Lön- och personalassistent till Urbasers huvudkontor

HK
Antal platser:
Yrkesbenämning: Löneadministratör
Publicerad: 2019-10-07
Sista ansökningsdag: 2019-11-15
Stad: Stockholm 
Urbaser AB är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med ca 300 fordon i daglig drift och över 500 medarbetare når vi ut till ca 1 900 000 invånare i 30 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i 27 länder och fyra världsdelar. Urbaser är stolta insamlare av avfall, och som anställd hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation där alla medarbetare och deras del i företagets framgång värdesätts – det är viktigt för oss! Om jobbet På vårt huvudkontor i Älvsjö är vi 17 drivna personer som har en tät sammanhållning och som tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet, även om vi har mycket att göra. Vi har en härlig stämning på kontoret och ett öppet klimat där alla får ta plats. Nu ska Elin vara mammaledig och det finns därför en ledig tjänst på vår personalavdelning. Vi söker en noggrann och engagerad lön- och personalassistent, vilket är en bred roll med omväxlande arbetsuppgifter där du kommer att få möjlighet att lära dig massor. Du kommer att hantera stora delar av löneprocessen och utföra löpande personaladministration. Du förväntas arbeta självständigt men kommer att ha en ständig dialog och ett tätt samarbete med vår löneadministratör Lena och personalchef Anniqa, som du även rapporterar till. Som lön- och personalassistent på Urbaser består dina arbetsuppgifter bland annat att av: - Att tillsammans med löneadministratören handlägga löner för ca 500 miljöarbetare. - Att vara kontaktperson gentemot våra arbetsledare och avdelningschefer, och stötta dem i lön- och personalrelaterade frågor. - Utfärda arbetsgivarintyg, anställningsintyg m.m. - Kontakt och rapportering till myndigheter och institutioner såsom Försäkringskassan, SCB, Skatteverket, Kronofogden m.fl. - Administrera platsannonser, sköta kontakt och återkoppling gentemot kandidater och i vissa fall vara behjälplig vid urvals- och intervjuarbete. - Stötta och avlasta personalchefen med diverse olika personalrelaterade uppgifter. Vem är du? För att nå framgång i denna tjänst tror vi att du som person: - Är noggrann uti fingerspetsarna med öga för detaljer. - Har ett strukturerad arbetssätt där du kan hantera att arbeta med flera ärenden parallellt. - Är serviceinriktad med god samarbetsförmåga och du tycker inte att någon arbetsuppgift är för liten eller på för låg nivå. - Är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du: - Har nära till skratt och tycker om att ha mycket kontakt med människor. - Tycker att det är roligt när tempot är högt och har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika arbetsuppgifter som kan förekomma på en personalavdelning. - Känner dig trygg i din yrkesroll och har skinn på näsan. Du behöver ha omkring två års erfarenhet av löneadministration. Du hanterar svenska språket utmärkt i tal och skrift. Du har mycket god datorvana och kunskap inom Officepaketet, särskilt Excel. Du kan tolka och tillämpa lagar och kollektivavtal (för våra miljöarbetare gäller Miljöarbetareavtalet samt i vissa fall även lokala avtal). Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med lön inom miljö- eller transportbranschen är detta mycket meriterande. Det är även en stor merit om du arbetat i Kontek Lön, som är vårt lönesystem. Stor vikt kommer dock att läggas vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tillträde för tjänsten: 2020-01-07 eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Vikariat till och med 2020-12-31. Omfattning: Heltid. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, som är 2019-11-15. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/arbeta-hos-oss. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta Elin Jokumsen via ansokan@urbaser.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning