LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Rekryteringsadministratör

Antal platser:
Yrkesbenämning: Löneadministratör
Publicerad: 2019-10-04
Sista ansökningsdag: 2019-10-08
Stad: Orust 
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete! Bemanningsenheten i Orust Kommun söker en ny rekryteringsadministratör. Enheten består av fem rekryteringsadministratörer, en bemanningsledare och en enhetschef som har ett tätt och glatt samarbete. Bemanningsenheten är en arbetsgrupp som tar sig an dagens rekryteringsläge inom omsorg med stort intresse och entusiasm. Här är alla nya idéer välkomna och med stöd av varandra arbetar vi i ett högt tempo med målet att kunna tillsätta alla vakanser som kommer in och tillhandahålla nya timvikarier där behov finns. Dina arbetsuppgifter Du som blir del av vårt team kommer att erbjudas ett omväxlande och utvecklande arbete där du kommer att arbeta administrativt och där egna lösningar och ett självgående arbetssätt är av stor vikt. Arbetet består i att rekrytera personal för Äldreomsorg samt Stöd och Omsorg vid korttidsfrånvaro. I detta ingår allt från vakanstillsättning i en vakansmodul till att vara med i själva rekryteringsprocessen av medarbetare som till exempel att hålla intervjuer och ta referenser. Exempel på arbetsuppgifter är att skriva anställningsavtal, annonsering av tjänster, arbetsgivarintyg, varsel med mera. I arbetet ingår daglig kundkontakt, support i bemanningssystemet, utbildning och deltagande i diverse rekryteringsmässor. Om dig Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett mycket bra bemötande. Du ska ha stor förmåga att snabbt växla mellan flera olika arbetsuppgifter och fortfarande behålla kvalitén i arbetet som slutförs. För detta arbete krävs även mycket god svenska i både tal och skrift, fullgod datorvana samt minst ett års administrativ erfarenhet (med det menar vi att du har haft en tjänst som inneburit enbart administrativa arbetsuppgifter). Arbetet kräver även kunskap om rekryteringsprocessen, att du är stresstålig, självgående och problemlösare ut i fingerspetsarna. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med LMA-kort eller uppehållstillståndskort. Dessutom är det meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom administration, arbetsrätt eller annan utbildning som arbetsgivare finner likvärdig. Övrigt Antal: 2 st Anställningsform: Tillsvidareanställning Varaktighet: Fast tjänst Arbetsomfattning: 100 % Placering: Sektor Omsorg, Bemanningsenheten - Henån Lön: Fast månadslön Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2019-10-08 Övrigt: Arbetstidsförläggning är 40/40 med tjänstgöring var fjärde söndag. För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida