Ekonomiansvarig till Svensk Cater AB

Antal platser:
Yrkesbenämning: Redovisningsekonom
Publicerad: 2023-01-17
Sista ansökningsdag: 2023-02-19
Stad: Linköping
Svensk Cater är en av landets ledande grossister för uteätarmarknaden. Från Luleå i norr till Malmö i söder har de 16 lokala lager och ett nära samarbete med Keges på Gotland. Alla har de ett noga utvalt sortiment för att passa den lokala marknadens behov. Ett starkt lokalt engagemang är deras signum. De erbjuder ett brett sortiment av produkter från internationellt kända varumärken i kombination med produkter från lokala producenter. Mpya Finance har fått i uppdrag att rekrytera en ekonomiansvarig åt Svensk Cater i Linköping. Vi önskar komma i kontakt med dig som är redo för att ta ditt nästa kliv i karriären. Svensk Cater är det familjära bolaget, där alla hjälps åt och där du får ett varmt välkomnande. Här får du goda chanser att växa in i din yrkesroll i en härlig organisation med korta beslutsvägar och där du får vara med och påverka resan framåt. Svensk Cater i Linköping har idag cirka 35 engagerade medarbetare och de distribuerar i hela Östergötland samt Nyköping och Jönköping med omnejd. Det svenska bolaget omsätter nästan 5 miljarder och befinner sig i en expansiv fas med god tillväxt och lönsamhet. Detta är en spännande karriärmöjlighet för dig som älskar att arbeta med redovisning och samtidigt trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ansvara för det dagliga ekonomiarbetet och ha en central roll på kontoret. Svensk Caters huvudkontor är i Löddeköpinge där det finns en central ekonomifunktion som du arbetar tätt tillsammans med. Du rapporterar till Jens som är grossistchef och ansvarig för enheten. • Löpande redovisning • Kund- och leverantörsreskontra • Upprättande av månads- och årsbokslut • Moms och skatt • Lönehantering • Behjälplig vid budget och prognosarbete, samt analys av relevanta nyckeltal Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med fokus på redovisning. För att lyckas i rollen har du minst 2- 3 års erfarenhet från en roll inom redovisning, du arbetar idag kanske som redovisningskonsult eller redovisningsekonom på ett mindre bolag? Det är meriterande om du även har hanterat frågor gällande inköp och lager. Vidare ser vi att du har bra kunskaper i Officepaketet. Du är prestigelösheten själv, och beskrivs som en administrativ och strukturerad person. Du har lätt för att lära och även förmågan att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 19 februari 2023. I den här rekryteringen samarbetar Svensk Cater med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Haga på 0709-71 00 16 eller [email protected], alternativt Anna Wetterlöv på 0709-71 01 66, [email protected] Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela