Försäkringshandläggare inom bostadstillägg i Skellefteå

Antal platser:
Publicerad: 2023-01-17
Sista ansökningsdag: 2023-02-05
Stad: Skellefteå
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.Gillar du att arbeta i ett högt tempo? Blir du motiverad av att uppnå goda resultat? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.  Vi på bostadstillägg är i ett spännande utvecklingsskede och ska bli fler handläggare inom bostadstillägg. Vi söker dig som trivs med att jobba mot uppsatta mål tillsammans i ett team. Vi erbjuder en modern arbetsplats i nyrenoverade lokaler i centrala Skellefteå. På fk.se/jobbahososs kan du läsa om de förmåner vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Produktionsinriktat teamarbete Som försäkringshandläggare är du medarbetare i staten med ett viktigt uppdrag: att säkerställa så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du handlägger och fattar beslut om bostadstilläggets storlek. Du gör ekonomiska uträkningar gällande bostadskostnad, inkomster, inkomst av kapital och tillgångar. Kontakten med de försäkrade sker både i telefon och i skrift. I dina arbetsuppgifter ingår schemalagt arbete i telefoni där du besvarar kundens frågor och handlägger ärendet. Du har också kontakt med bland annat Skatteverket, socialtjänsten, banker och fastighetsbolag. Som försäkringshandläggare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är serviceorienterad • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg. Det är meriterande om du • är resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål • har erfarenhet av att arbeta produktionsinriktat i team • har erfarenhet av kundmöten och/eller telefoni i en tempofylld miljö • har arbetat med handläggning och fattat beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du trivs med att arbeta i ett snabbt tempo, att du är driven och ivrig att få lära dig nytt. Du ser det som ett naturligt inslag i din arbetsdag att prioritera och har lätt att ställa om när förutsättningar förändras. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.  Kontaktpersoner Chef: Maria Åhlund, 010-112 54 77 och Simon Holmgren, 010-111 45 62 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Louisa Jörgensen, tel 010-113 4337 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Jenny Sjöstrand, 010-115 83 44 Saco-S: Peter Moberg, 010-111 79 29 Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast den 5 februari 2023. Ladda upp dina gymnasiebetyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela