Familjehemsgkoordinator med social media kompetens

Antal platser:
Yrkesbenämning: Socionom
Publicerad: 2023-01-17
Sista ansökningsdag: 2023-02-16
Stad: Trosa

Om tjänsten

Vi söker dig som vill vara med och växa Familjehemsguiden och ta vår placeringsenhet till nästa nivå. Familjehemsguiden har som mål att expandera i flera av våra verksamhetsområden.

Som familjehemsgkoordinator kommer du få ansvar över rekryteringen av familjehem inom en eller flera regioner. Du kommer ha ansvaret att rekrytera in nya, underhålla och utreda familjer inom ditt område.

Som utredare kommer du få åka ut till familjer och utreda dem. Utredningsprocessen ser lite olika ut för olika familjer och det gäller att kunna prioritera.

Familjehemsgkoordinator har också en nyckelroll i vårt matchningsarbete som innebär att göra bedömningar om vilken familj som har förutsättningar att kunna möta det specifika barnets behov. I processen kommer du som koordinator göra en bedömning av vårdbehov och lägga fram förslag på familjer som är lämpligt till uppdraget. Här gäller det att ha bra kännedom om familjerna, en tro på deras styrkor och kompetens samt kunna göra en bedömning av riskfaktorer och vilka kompensatoriska insatser som behövs.

Vi på Familjehemsguiden vill via rekrytering av ny personal fokusera extra på familjehemsrekrytering via sociala medier. Detta innebär att du ska kunna skapa inlägg med bild/videos för att fånga upp intresserade familjer. Du ska kunna/lära dig hantera annonsera inlägg. Du ska ha förståelse för sociala medier och hur de används och vilka funktioner ska användas för att öka spridning, visningar och interaktioner.

Vi ser att det kommer finnas goda möjligheter att kunna utvecklas och längre fram kunna anta nya arbetsuppgifter inom verksamheten.

Vem är du?

  • Du har jobbat 2-3 år efter socionomexamen och letar nu efter nya utmaningar
  • Du är driven, nyfiken och engagerad i ditt arbeta att hitta den bästa lösningen för barn och ungdomar som är i behov av sociala insatser
  • Självgående
  • Resultatinriktad och som ständigt strävar efter att bli bättre
  • Relationsskapande
  • Initiativtagande
  • Utstrålar glädje, värme och engagemang i mötet med kunden och kollegor
  • Är ansvarstagande och ser vad som behöver göras, och agerar på det!
  • Du trivs i en roll med många kontaktytor och du tar dig an saker på ett strukturerat och noggrant sätt.

Med detta sagt så hoppas vi även att du har humor, självdistans och passion för socialt arbete.

Vilka är vi?

Familjehemsguiden är ett familjeägt och familjedrivet företag som startade 1996. Vi bedriver och har IVO tillstånd för konsulentstödda familjehem, behandlingsfamiljer och öppenvårdsinsatser. I vår konsulentstödda verksamhet jobbar vi utifrån vår egen arbetsmodell ”En process i rörelse”. Vi tittar samtidigt på den senaste forskningen och jobbar hela tiden med att förbättra vårt arbete och våra metoder. Vår inställning är att det alltid går att förbättra. Vi satsar på utbildning och använder oss utav IT som ett starkt verktyg i vårt arbete. Familjehemsguiden är ett familjärt företag och vi vill ha roligt tillsammans. Vi brinner för det sociala arbetet

Vi har vår bas i Trosa men kommer flytta till Vagnhärad där vi bygger fram ett kontor. Det finns mycket bra kommunikation till Vagnhärad med bil, buss eller tåg.

Du har

  • En socionomexamen
  • Minst 2 års erfarenhet inom sociala arbete
  • God datorkunskap
  • Goda kunskaper om sociala medier
  • Talar och skriver flytande Svenska
  • B-körkort

Meriterad

  • Vidareutbildning inom socialarbete
  • Marknadsföringskompetens

Tjänsten är

  • Heltid
  • Provanställning 6 månader

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Postadress
  • Region VAGNHÄRAD
  • 61972 Länsmansvägen 9
Besök hemsida
Dela