LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Lönespecialist

Antal platser:
Yrkesbenämning: Löneadministratör
Publicerad: 2019-10-03
Sista ansökningsdag: 2019-10-20
Stad: Göteborg 

Vill du bli del av vårt växande bolag och utöka din kunskap inom lönehantering i en modern omgivning? Kom och jobba med oss!

Staria Sweden AB växer kraftigt och vi söker nu en Salary Specialist till vårt trivsamma kontor i centrala Göteborg. Anställningen är en tillsvidare heltidsanställning med möjlighet att jobba viss tid på distans. Anställningen inleds enligt överenskommelse.

Hur kommer dina arbetsdagar att se ut?

Som Salary Specialist kommer du att jobba med våra kundföretags lönehantering. Du har en nyckelroll i att erbjuda våra kundföretag bästa möjliga service och stödja dem i deras verksamhet med din expertis. Dina dagar kommer att bestå av bland annat hantering av löneunderlag, löneberedning, avstämning med kund, löneutbetalning och rapporter kopplat till lön (AGI mm.). Eftersom vi bär ett helhetsansvar för våra kunder ingår även till viss del att vara behjälplig med att svara på frågor samt erbjuda lönerelaterad rådgivning. Vi önskar att du som söker tjänsten både har kunskap och erfarenhet av löner samt tycker detta är roligt! För oss är det viktigt att våra kunder kan känna sig trygga med vår kunskap och lönehantering och att de får hjälp vid behov.

Vem söker vi?

Vi söker Dig som har god erfarenhet av löner och gärna även personaladministration samt intresse för att vidareutveckla dina kunskaper inom HR och lönehantering. Du är bekväm med att arbeta självständigt men har också en god samarbetsförmåga, eftersom vi samarbetar mycket både inom teamet och koncernen. Inom löneadministration finns många olika system/löneprogram och kollektivavtal och därmed ser vi gärna att du har erfarenhet från några av dessa och är väl medveten om vikten av att hålla sig uppdaterad när det kommer till information och program relaterat till lönehantering. På Staria använder vi oss av Kontek som är ett molnbaserat lönesystem.

Som person ser vi gärna att du har ett serviceinriktat, självständigt och initiativtagande arbetssätt, utmärkt samarbetsförmåga och att du ser positivt på utveckling och förändring. På Staria utvecklar vi även aktivt våra processer med hjälp av automatik och robotik. Således önskar vi även att du har goda baskunskaper i IT och en förmåga att lära och anpassa dig efter nya program och metoder. Du behöver även ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är också en fördel och vi önskar att du kan uttrycka dig både skriftligt och muntligt på engelska.

Vad erbjuder vi dig?

  • Möjlighet att arbeta i en internationell miljö vidareutveckla din kompetens inom lönehantering
  • Bli del av vårt energiska och professionella team, där du får stöd och hjälp vid behov
  • Vi stöder dig i din professionella utveckling, både genom utbildningar och mångsidiga karriärmöjligheter
  • Arbeta på ett företag med moderna lösningar
  • Möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter och utveckla dina färdigheter
  • Möjlighet till distansarbete och flextid
  • Personalförmåner och regelbundna gemensamma aktiviteter för teamet

Hur ansöker du till denna tjänst?

Låter detta intressant? Välkommen att söka så just Du kan bli del av vårt professionella team. Ansöker gör du på svenska i vårt rekryteringssystem senast 20.10.2019. Berätta gärna kort om dig själv, om din kompetens samt vad som motiverar dig i ditt arbete. Vi önskar även att du berättar när du har möjlighet att tillträda tjänsten och lämnar löneanspråk. Vi går igenom ansökningarna löpande och tvekar inte att framskrida snabbt då vi hittat den rätta personen. Välkommen med din ansökan och kontakta gärna oss om du har några frågor!

Vill du veta mera?

Anna-Carin Olofsson

Team Leader

anna-carin.olofsson@staria.com

+ 46731418342


Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Postadess
  • Region Göteborg
  • 41136 Kungsportsavenyn 21