Brunswick Real Estate, CFO team

Antal platser:
Yrkesbenämning: Controller, övriga
Publicerad: 2022-08-05
Sista ansökningsdag: 2022-08-13
Stad: Stockholm

Är du ambitiös, nyfiken och en högpresterare? Har du god förmåga att arbeta metodiskt och strukturerat med ett högt tempo? Vill du arbeta i en föränderlig roll där du har möjlighet att växa inom välkänt fastighetsbolag? Vi har rollen för dig - vår kund Brunswick Real Estate söker en analytisk person till CFO-teamet!

Om jobbet

Hos Brunswick Real Estate kommer du att ingå i CFO-teamet och arbeta med varierande arbetsuppgifter, högt som lågt. Du kommer att självständigt få driva projekt och uppdrag efter CFO:ns agenda och ledningsgruppens affärsplan. Du kommer löpande hantera arbetsuppgifter såsom att sammanställa interna och externa rapporter, lönsamhetsutvärderingar och presentationer samt olika typer av analyser. Utvärdering av skatte- och redovisningsfrågor samt analys kopplat till nya fastighetsförvärv kommer vara en viktig del i jobbet. Vidare kommer du att ha dialog med investerare samt arbeta mycket kring själva affären, såsom intern och extern dialog med olika intressenter samt andra ad hoc-uppgifter. Eftersom du kommer att arbeta i CFO-teamet kommer du att få goda kunskaper i hur det är att arbeta inom ekonomichefsrollen och på sikt ta allt större ansvar för strategiska beslut och utvecklingsprojekt, vilket bidrar till att du kommer att utvecklas väldigt snabbt inom området.

Är detta du?

Vi ser att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi och därefter ca 5 - 7 års arbetslivserfarenhet inom analys, investeringar, fastigheter och liknande område. Vi ser även att du har erfarenhet av att driva projekt, vilka inkluderar olika målgrupper och ett flertal kanaler. Ett intresse för analys tillsammans med skatt- och redovisningsfrågor är en förutsättning för att du ska trivas bra i rollen. Du är utöver det en prestigelös person som har förmågan att ta egna initiativ samt är självgående, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du är engagerad och driven som person, likväl som du är lösningsorienterad. Det är också viktigt att du har ett nyfiket synsätt och gillar utmaningar, du rädds inte att kastas ut inom nya arbetsområden och vill gärna lära dig nytt!

För att lyckas i rollen bör du ha en förmåga att planera, genomföra och följa upp projekt av varierande storlek och karaktär. Du bör också kunna arbeta strukturerat, snabbt samt flexibelt och trivas bra i rollen som ”spindeln i nätet”, både inom teamet men även inom hela Brunswick Real Estate. Därtill förutsätter vi att du som söker är en person som har en god kommunikativ förmåga samt har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både i svenska och i engelska.

Om Brunswick Real Estate

Brunswick Real Estate is a market leading investor and lender in the Nordics, investing across the entire capital structure. Investments includes a wide range of private equity structures, from separate investment mandates in commercial real estate together with large institutions and international managers to residential development.

Creating value is not just about strong financial returns. It is about making a positive impact on our society and environment. That is at the heart of Brunswick Real Estates business — and how we create meaningful change and measurable impact in our investments. With EUR 2.6bn assets under management, Brunswick Real Estate has 60 employees and have offices in Stockholm, Helsinki and Copenhagen.

Vi svarar gärna på dina frågor

I denna rekrytering samarbetar Brunswick Real Estate med Talents of Sweden. För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 0708-57 50 05 eller [email protected] Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: controller, analys, affärsutveckling, revision, excel, ekonom, ekonomi, fastighet, rekrytering, jobb, talents of sweden

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Besök hemsida
Dela