Controller

Antal platser:
Yrkesbenämning: Controller, övriga
Publicerad: 2022-07-25
Sista ansökningsdag: 2022-08-31
Stad: Falun
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta. Vill du också göra skillnad i människors vardag?  I Falu kommun finns närmare 5000 medarbetare. Frågar du oss är det svårt att hitta ett mer meningsfullt jobb med verklig möjlighet att göra skillnad. Vår vision, Ett större Falun, säger något om hur Falun växer rent fysiskt, men också att Falun är en plats för alla och en del av resten av världen.  Vi söker nu en ekonom till omvårdnadsförvaltningen! Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, LSS och socialpsykiatri och är kommunens näst största förvaltning med en budget på cirka 1100 mkr. På omvårdnadsförvaltningen arbetar idag ca 1800 medarbetare och våra vanligaste yrken är undersköterskor/vårdbiträden, omsorgsassistenter, enhetschefer, biståndshandläggare och sjuksköterskor. Som controller kommer du att ingå i Omvårdnadsförvaltningens Administrativa ekonomienhet.  Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att stötta chefer i ekonomiska frågor samt med att analysera data från verksamhets- och ekonomisystem. Stödet omfattar i första hand budget och prognos sam löpande uppföljning och rapportering. Du bidrar, såväl självständigt som i samverkan med andra, i budget-, prognos och uppföljningsarbetet. Arbetet innehåller också analyser av statistiska uppgifter och redovisning av dessa.   Du medverkar till god ekonomistyrning och kvalitetssäkrad redovisning. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med kontinuerlig utveckling av systematik, rutiner och arbetssätt samt ekonomiadministrativ processutveckling. Du deltar i kommunens nätverk för ekonomer, vilket ger ett gott nätverk och en bred insyn.  Kvalifikationer För rollen krävs:           - Examen från universitet eller högskola med inriktning inom ekonomi eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren - Minst ett års erfarenhet av ekonomiuppföljningsarbete eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig - Att du är en van användare av Microsoft Office, särskilt Excel - Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som controller ser vi att du drivs av utveckling och utifrån en helhetssyn på verksamheten har förmågan att göra tydliga och systematiska planeringar och prioriteringar. Kvalitet är viktigt för dig och du har en god analytisk förmåga. Du är lösningsorienterad och har en positiv inställning till förändring och nytänkande då ekonomifunktionen över tid utvecklas. Vidare ser vi att du är en prestigelös lagspelare med god samarbetsförmåga, och du delar gärna med dig av din kunskap för att höja teamets totala prestation. Ditt nära samarbete i alla nivåer kräver även att du har en god kommunikativ förmåga. Du är trygg och stabil i din yrkesroll och bidrar till att skapa en förtroendefull arbetsplats med goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.  Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av ekonomiuppföljningsarbete i offentlig verksamhet samt hantering av statistik Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid. För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag från Rikspolisens belastningsregister. Beställ detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta. Upplysningar Vid frågor om tjänsten och arbetsuppgifter, kontakta enhetschef Sofia Björnerud  023-863 19  Fackliga företrädare Vision, Christina Johansson, tel. 023-821 10 SACO, Ulrika Bergman, tel. 023-827 74 Övrigt Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester och eventuellt arbetsprov som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess.  Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Kontaktinformation Sofia Björnerud, Enhetschef/controller Arbetsplats  Falun

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Besök hemsida
Dela