LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

HR-konsult

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-konsult/PA-konsult
Publicerad: 2019-09-11
Sista ansökningsdag: 2019-09-25
Stad: Göteborg 
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 650 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Förvaltningen ansvarar även för att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vill du jobba på en enhet med högt engagemang och mycket arbetsglädje? Vill du ha en chef som tror på dig och din kompetens? Inom enheten HR-service är vårt uppdrag att utbilda, ge support och informera i stadens personal- och lönesystem, bemanningssystem och system för utbildningsadministration. Enheten präglas av en positiv anda, hög arbetsmoral och samarbete med stort fokus på att tillsammans ta sig an utmaningar. Som HR-konsult till stadens kollegor fungerar du ofta som en rådgivande specialist. Enheten består av 20 personer som arbetar på ett konsultativt och proaktivt sätt. Våra målgrupper i staden är chefer, HR-specialister, ekonomer och chefsstöd. Visionen är att ge bästa möjliga service så att våra målgrupper skall få ut mesta möjliga nytta av system och arbetssätt inom HR utifrån verksamhetens behov. Vi samarbetar bland annat med systemförvaltare, HR-konsulter för andra system och lönekonsulter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som HR-konsult är att via telefon och ärendehanteringssystem ge support samt att utbilda i personal- och lönesystemet Personec. - I supportrollen ger du service genom att på ett tydligt sätt förklara och vägleda kunderna utifrån deras olika frågeställningar. Du analyserar frågor/problem som kommer som supportärenden och arbetar med att finna lösningar utifrån givna rutinbeskrivningar. - I utbildarrollen förbereder du och genomför utbildningar samt förmedlar kunskap till våra kunder. - Vi arbetar kontinuerligt med framtagning och uppdatering av manualer, vilket kräver att du även är bra på att formulera dig i skrift och att strukturera information. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, tex yrkeshögskola med inriktning lön- och personaladministration och erfarenhet av att använda Personec i rollen som chef eller chefsstöd. Vi ser gärna att du har arbetat med ärendehantering och support. Du har hög IT-kompetens och goda kunskaper i Officepaketet. Du har erfarenhet av arbete med löne- och/eller personaladministration samt vana och intresse av att ta fram utbildnings-/informationsmaterial. Du har erfarenhet eller intresse av att utbilda och informera vuxna i att använda IT-stöd. Vi ser gärna att du har en pedagogiska förmåga som tar sig uttryck i att du är lyhörd och anpassar ditt sätt att lära ut. Du ser nyttan med att arbeta i stadens IT-stöd och trivs med rollen som inspiratör och kunskapsförmedlare som gör att kollegorna i staden använder de olika systemen utifrån sina vardagsbehov. Du har förmågan att kommunicera och skapa förtroende, är en bra lyssnare och har en god social förmåga. Du måste kunna organisera ditt arbete, ta egna initiativ samt samarbeta med kollegorna på enheten och i staden. Att vara flexibel, ha förmågan att kunna ställa om snabbt och anpassa arbetet efter kundens behov är något vi hela tiden måste göra. Du måste också vara förändringsbenägen och ha viljan att lära dig nya saker och utvecklas. Ditt arbetssätt utmärks av hög servicekänsla. Vi ser det som meriterande om du har kunskap i Time Care, Luvit eller andra personaladministrativa system. Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Det kan innebära att dina arbetsuppgifter kan förändras över tid. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Din normalarbetstid på enheten är kl 8.00 - 16.30. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. ÖVRIGT Vi planerar att påbörja urvalet och genomföra intervjuer under vecka 41 - 43. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön