LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Kreativ kommunikatör med intresse för hållbara inköp

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kommunikatörjobb
Publicerad: 2019-09-03
Sista ansökningsdag: 2019-09-17
Stad: Göteborg 
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad. ARBETSUPPGIFTER Kommunikationsfunktionen ansvarar för förvaltningens strategiska och löpande kommunikation, både den interna och externa. Detta innefattar att planera och målgruppsanpassa samt att se till att kommunikationsperspektivet är integrerat i verksamhetsprocesserna. Vi är två kommunikatörer, en utbildnings- och eventkoordinator samt en kommunikationschef. Vår ena kommunikatör kommer att gå på föräldraledighet i december och den andra kommer att vara tjänstledig för studier på halvtid. Vi behöver därför stärka upp funktionen med två kommunikatörer varav den ena på halvtid. Ange i din ansökan om du endast är intresserad av den ena av tjänsterna. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag är att arbeta operativt med ord, form och bild via våra olika kanaler. Du deltar aktivt i förvaltningens kommunikationsarbete med webbplatser, nyhetsbrev, produktion av podd och film mm. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna på kommunikationsfunktionen och med andra medarbetare på förvaltningen. Rollen innebär också att kunna ge kvalificerat stöd till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. KVALIFIKATIONER Som person bidrar du med ett härligt driv och skapar ett kreativt arbetsklimat i arbetsgruppen. Du är initiativrik och har lätt att lära dig nya saker och system. Du har en helhetssyn på kommunikation och har en förmåga att gå från idé till färdig leverans. • Du är en duktig skribent och har förmågan att förenkla och anpassa texter. • Du är en van webbredaktör. • Du är van att arbeta i Adobe CC, framförallt med Photoshop och Indesign. • Du har erfarenhet av att självständigt driva projekt inom kommunikation. Vi tror att du har en högskoleutbildning eller liknande inom medie- och kommunikation. Du har några års erfarenhet av liknande roller och är van att arbeta självständigt. Kunskap och intresse för inköp och upphandling är meriterande. ÖVRIGT Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning. I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Deltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön