LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Telefonist

Antal platser:
Yrkesbenämning: Växeltelefonist
Publicerad: 2019-09-03
Sista ansökningsdag: 2019-09-17
Stad: Göteborg 
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning. Servicecenters och telefonväxelns uppdrag är att ge service till studenter, besökare och personal. Vi finns på strategiska platser inom universitetet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.  Arbetsuppgifter Servicecenter och telefonväxeln vid Göteborgs universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken medarbetare som blir universitetets ansikte utåt. I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Servicecenter bygger på tre delar, studentservice, administration av GU-kortet och att vara ”informationscentral” som svarar på alla möjliga frågor från studenter, anställda och besökare. Det innebär en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, möte över disk, telefon, webb och e-mail. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda. Tjänsten innebär i första hand arbete i telefonväxeln, samt vid behov även i Servicecenter. Anställningen är tidsbegränsad till och med 2020-05-30 med möjlighet till förlängning Kvalifikationer Vi söker dig som har: • gymnasial utbildning • goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor • erfarenhet av arbete i telefonväxel, kundservice över telefon, eller motsvarande • mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt och sakligt på svenska och engelska, i såväl tal som skrift • administrativ kompetens Vi vill att du:  • har ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig • har förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning • är lösningsorienterad,och är trygg i att problem är till för att lösas • är flexibel, och snabbt kan ställa om mellan olika fysiska platser och olika arbetsuppgifter Det är meriterande med högskoleutbildning samt erfarenhet av studieadministrativa system som: Ladok, PingPong eller Canvas, eller andra studierelaterade som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Anställning Anställningen är tidsbegränsad till och med 2020-05-30 med möjlighet till förlängning, 100 % placering tills vidare vid Utvecklingsstab på Fastighets- och serviceenheten. Tillträde snarast enligt överenskommelse.  Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Frida Söderström tfn 031-786 2660, mail frida.soderstrom@gu.se Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2019-09-17 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.   Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida