LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Personaladministratör till Häktet Göteborg

Antal platser:
Yrkesbenämning: Löneadministratör
Publicerad: 2019-09-03
Sista ansökningsdag: 2019-09-17
Stad: Göteborg 
Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet. Häktet Göteborg är ett säkerhetshäkte med placering i kriminalvårdens hus i centrala Göteborg. På häktet Göteborg arbetar bland annat kriminalvårdare, psykologer, sjuksköterskor, administratörer och underrättelseoperatörer. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som dagligen arbetar med Kriminalvårdens viktiga uppdrag och med att bryta den onda cirkeln! ARBETSUPPGIFTER Som personaladministratör ansvarar du för kortsiktig och långsiktig personalplanering. Du arbetar tillsammans med två kollegor och tillhör personalavdelningen. I din roll kommer du i stor utsträckning arbeta med operativa arbetsuppgifter så som att boka vikarier vid frånvaro, planera bemanning inför utbildningsinsatser, schemaläggning m.m. Du stöttar 13 chefer i olika personalfrågor, främst i personalplanering. I ditt arbete samverkar du mycket med Kriminalvårdens servicecenter som hanterar vissa administrativa uppgifter. Du registrerar arbetsförändringar och schemaplanering i IT-systemet Heroma, bistår vid registrering och framtagande av viss HR-statistik samt ansvarar för att beställa anställningsavtal samt gör registerkontroller av nya medarbetare. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten är godkänd gymnasieexamen ett krav. Det är önskvärt att ha erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig förvaltning. Utbildning på högskolenivå inom administration/personal ses som meriterande. Du som söker har mycket god IT-kompetens, framför allt i Excel då mycket av ditt arbete utgår från detta program. Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-systemet Heroma samt god kunskap i personalrangering och schemaläggning. Det är även meriterande om du arbetat med periodplanerad arbetstid och har tidigare erfarenhet av avtal. Vidare har du en hög administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är väl förtrogen med MS Office-paketets olika program. Flexibilitet, stresstålighet och god samarbetsförmåga värderas högt och stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att söka tjänsten ser vi det som en självklarhet att du delar kriminalvårdens grundläggande värderingar om en människosyn präglad av en tro på människors vilja och möjlighet till utveckling och förändring. ÖVRIGT Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning. Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Supporttelefon för sökande: 0771-693 693 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön