Sälj- och produktionskoordinator (SPK) i Umeå/Luleå

Antal platser:
Yrkesbenämning: Backofficepersonal
Publicerad: 2022-01-14
Sista ansökningsdag: 2022-01-28
Stad: Umeå
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan! Dessutom erbjuder vi: * Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify * Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal * Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar * Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris * Karriärmöjligheter och kompetensutveckling * Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat Tycker du om att driva projekt och vara med där det händer? Då är det här tjänsten för dig! SPK har en viktig roll inom distriktskontoret för att säkerställa att kundunika uppdrag implementeras och vårt åtagande mot kund håller utlovad kvalitet. SPK är en länk mellan Försäljning, Produktion och Trafik internt och har en betydande roll i samverkan med våra större kunder och åkerier inom distriktet. Arbetsuppgifter * Du kommer driva projekt i samband med kundförfrågningar tillsammans med ansvarig säljare. * Ansvarig för löpande produktion och kvalitetsåtaganden gentemot ett antal kunder * Skapa konkurrenskraftiga och kostnadseffektiva kundlösningar * Vara ett aktivt stöd till säljare för analys av affärsmöjlighet när kunden har behov av transportlösningar * Offert- och kontraktsgenomgång internt är en viktig uppgift i din roll * Sammankalla, samordna och driva offertarbeten samt att ansvara för kundimplementeringar med inriktning på hög kvalitet och kundnytta * Aktivt arbeta med EDI-lösningar mellan Schenker och våra kunder Din Profil * Du trivs med att arbeta i grupp samt tycka att service och kvalitet är viktigt * Du är engagerad, strukturerad och har förmåga att etablera goda kontakter och skapa förtroende hos kunder * Du har en förmåga att hålla flera projekt igång samtidigt samt vara intresserad av att hitta lösningar som passar såväl kund som oss * Du har goda kunskaper i hur ett distriktskontor och samverkande åkerier fungerar och erfarenhet från projektarbete. * Din utbildning är på minst gymnasienivå. Information och ansökan Tjänsten är en heltidstjänst med start enlig överenskommelse. Placeringsort är Luleå, alt Umeå. Intervjuer och urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag men senast den 28/1. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Branch Manager Lars Konradsson, e-post [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela