HR Business Partner till DACHSER Sweden

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-konsult/PA-konsult
Publicerad: 2022-01-14
Sista ansökningsdag: 2022-02-13
Stad: Göteborg

Är du utbildad inom HR och som person känner dig självsäker i din roll? Söker du ett arbete som är varierat, både sett till geografisk placering och arbetsuppgifter? Om så är fallet kan du vara vår nya HR Business Partner! DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en kollega som stöttar våra platskontor i Göteborg och Malmö.

Jobbet

Som HR Business Partner stöttar du chefer vid rekrytering och onboarding, driver arbetsrättsliga processer och förhandlingar, samt deltar i diverse projekt för att utveckla DACHSER Sweden.

Arbetet innebär även att på ett kreativt och attraktivt sätt driva employer branding kampanjer och rekrytera via sociala medier.

Du är placerad vid platskontoret i Göteborg, men du stöttar DACHSERs verksamheter i hela Sverige, främst med fokus på Malmö och Göteborg. Som HR Business Partner tillhör du ett HR-team på två kollegor där du rapporterar till HR Manager Sweden. Du arbetar nära organisationen på ett proaktivt sätt för att utveckla samt stötta platskontoren att nå ekonomiska och kvalitativa mål.

Vem är du?

Vi söker dig som både har akademisk bakgrund inom personalvetenskap samt minst 3 års arbetserfarenhet av att stötta verksamheter i HR-frågor. Erfarenhet av kollektivavtal inom transport och logistik är meriterande.

Du har tidigare arbetat med och är väl erfaren i rekrytering, employer branding och sociala medier ur ett HR perspektiv. Med van hand kan du stötta och guida verksamhetens kärnfunktioner på ett strukturerat och lösningsorienterat sätt där du utstrålar trygghet.

Som person är du engagerad och ansvarstagande. Du är inte rädd för att resa dig från ditt skrivbord för att vara med på plats och arbeta aktivt med organisationen. För att lyckas i rollen ser vi att du är duktig på att skapa relationer, är kommunikativ och kan arbeta självständigt. Med hög integritet kan du hantera känsliga situationer och arbete med personuppgifter.

Då rollen sträcker sig över flera av våra platskontor, är B-körkort samt tillgång till egen bil ett krav. DACHSER är ett internationellt företag, därför krävs det att du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift, samt att du kan förstå och göra dig förstådd på ”nordiska”. Kunskap om systemen AGDA, Thomas PPA och HR Manager är meriterande.

Vi erbjuder

På DACHSER välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Den svenska HR-enheten ingår i ett Nordiskt Shared Service team vilket ger dig möjlighet att samarbeta med HR-funktioner runt om i Norden.

Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka.

Vi erbjuder alla nya anställda en ordentlig introduktion i DACHSERs nätverkssystem, löpande fortbildning samt stöd från kollegor och ledare. Hos oss får du en unik möjlighet till yrkesmässig och personlig utveckling.

Som medarbetare på DACHSER får du personalförmåner såsom 5000 kr friskvård per år, möjlighet till subventionerad lunch med mera. Lön efter kvalifikation.

Är du intresserad?

Ytterligare information lämnas av Petter Eriksson HR Manager Sverige, på [email protected]

Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 13/2- 2022.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Postadress
  • Region Göteborg
  • 41879 Arendals Allé 5
Besök hemsida
Dela