HR-specialist

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-specialist/HR-adviser
Publicerad: 2021-11-18
Sista ansökningsdag: 2021-12-12
Stad: Strängnäs

Vill du vara med att utveckla vårt HR-arbete och samtidigt ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår nya HR-specialist.

Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre.

Det här får du jobba med hos oss

Du kommer att jobba på avdelningen för verksamhetsstöd som hanterar frågor inom HR, controlling/ekonomi, IT, registratur, internt stöd och service. Inom HR arbetar en HR-strateg, en HR-specialist och en ekonomi- och personalhandläggare. Som HR-specialist kommer du att jobba både operativt och strategiskt med HR-frågor. Du stöttar cheferna i olika HR-relaterade frågor som exempelvis kompetensplanering, rekrytering och arbetsmiljö. Du är ansvarig för rekryteringsprocessen och introduktion av nya medarbetare. Du ansvarar också för att utveckla olika rutiner och processer inom HR-området och ta fram nya policys och riktlinjer. Myndigheten befinner sig i en förändringsfas och mycket fokus kommer att vara att skapa goda förutsättningar att möta myndighetens uppdrag.

Din bakgrund och kompetens

Du har flera års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll där du självständigt har drivit frågor och stöttat chefer inom stora delar av HR-området. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering där vi gärna ser att du har jobbat i något rekryteringsverktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete från offentlig verksamhet. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska. I grunden har du en flerårig akademisk utbildning inom HR.

För att trivas i rollen behöver du vara utvecklingsinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara strukturerad. Du kan växla mellan att arbeta självständigt och att samarbeta med andra. Du är resultatfokuserad och har förmåga att driva frågor framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en bra arbetsmiljö.

Om Spelinspektionen

5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.

Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta till viss del på distans och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter.

Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschefen Maria Edenholm Oscarson, 0152-650 193. Fackliga kontaktpersoner är Marcus Aronsson (SACO), 0152-650162 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650148.

Ansök senast

Skicka din ansökan med personligt brev och CV, till registrator@spelinspektionen.se. Märk ansökan med Dnr 21Si2447. Skicka in din ansökan senast den 12 december 2021.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Postadress
  • Region Strängnäs
  • 64523 Finningevägen 54 B
Besök hemsida
Dela