Kund- och personalansvarig assistanskoordinator

Antal platser:
Yrkesbenämning: Personalansvarig
Publicerad: 2021-11-18
Sista ansökningsdag: 2021-12-12
Stad: Göteborg
Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen. Passal söker en engagerad Kund och Personalansvarig Assistanskoordinator med placering i Göteborg. Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för assistenter som arbetar hos våra kunder. Det är ett varierande arbete där du som koordinator är en länk och stöd mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor inom koordination, som tillsammans jobbar för att utveckla och stärka Passals assistanser. Arbetsuppgifterna består främst av: - Möten med människor och dagliga kontakter med kunder och assistenter - Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll - Personalansvar och coachning av assistenterna gällande deras yrkesroll - Planering av assistansen; rekrytering, schemaläggning i vårt tidredovisningssystem FAST och semesterplanering - Personalmöten, utvecklingssamtal, lönesättning - Arbetsmiljöansvar och budgetansvar Vi söker dig som har lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla relationer. Du bör som person vara flexibel, ansvarstagande och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Eftersom du är i ett ledarskap på distans ser vi det som viktigt att du inspireras av att leda och du bör känna dig trygg i rollen som ledare.   Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. Socionom eller Personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor i Göteborg och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor främst i Göteborgs- och Kungsbackaregionen, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten samt enstaka helgaktiviteter kan förekomma. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Tjänsten är på 80%. Fast månadslön. Tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval, sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-12-05. I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/,   På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Vårt arbetssätt präglas av alla vi tillsammans/varje anställd har ett stort inflytande på vad vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg och Värmland är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.          Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 10050 Ansvarig rekryterare: Sandra Karlsson Tel: 010-707 78 17 .

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Deltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Besök hemsida
Dela