Kundkommunikatör till Norrmejerier

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kundtjänstmedarbetare
Publicerad: 2021-10-11
Sista ansökningsdag: 2021-10-22
Stad: Umeå

Som kundkommunikatör har du en viktig roll i kommunikationen med våra kunder, konsumenter och andra intressenter. Tillsammans med kollegorna på Kundcenter säkerställer du en hög servicegrad och hög kvalitet i kundbemötandet genom att vara serviceinriktad, intresserad och visar närvaro i varje samtal genom att lyssna aktivt och kommunicera tydligt.

I rollen som kundkommunikatör kommer du att:

• Besvara telefonsamtal och e-post från Norrmejeriers befintliga och potentiella kunder och konsumenter.

• Bevaka våra kanaler i sociala medier och löpande besvara de kommentarer och frågeställningar som inkommer.

• Registrera kundordrar och reklamationer.

• Kommunicera information kring förändringar och avvikelser till kunder.

Norrmejerier arbetar med ett leanbaserat arbetssätt där vi lägger stor vikt vid att löpande jobba med förbättringar och utveckling i verksamheten. Vi ser Norrmejerier som en kedja där varje medarbetare är en viktig länk som får vår kedja att hålla ihop. Vi har alla olika roller inom Norrmejerier, men är alla lika viktiga för att skapa glädje och stolthet över det vi gör tillsammans.

Tjänsten är ett vikariat t.o.m. 2022-08-31 med möjlighet till förlängning. Vi ser gärna tillträde så snart det är möjligt. Arbetstiden är dagtid och är placerad på Umeå mejeri.

Vi erbjuder dig

• Ett intressant arbete i en spännande miljö där du som person och din kompetens är viktig.

• Engagerade och stöttande ledare och kollegor i såväl Umeå, Luleå, Burträsk och Ånäset.

• Att kunna bidra till en levande norrländsk mjölkproduktion och ett levande Norrland.

• Att få göra en verklig skillnad genom att göra gott, varje dag.

Vi söker dig

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice och kundrelationer. Vidare kräver rollen datorvana och kunskaper i Officepaketet.

I denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är företagets röst utåt och rollen kräver en förmåga att vara lyhörd och kunna kommunicera tydligt. Då vissa av uppgifterna är av administrativ karaktär samt kommunikation i skrift så krävs det att du har en hög grad av noggrannhet och är bra på att formulera dig. Vidare söker vi dig som är stresstålig, flexibel och lösningsorienterad. Du tar ansvar och bidrar till att utveckla dig själv, dina kollegor och arbetet på avdelningen.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta:

Anders Dahl, Kundcenterchef, tfn 0701088769

Facklig kontaktperson

Linda Grimborg för Unionen, tfn 090182925

Välkommen med din ansökan!

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev som motiverar varför du söker tjänsten. Vi behöver din ansökan senast 22 oktober 2021.

Hos oss på Norrmejerier arbetar idag drygt 500 stolta medarbetare vars hjärta slår lite extra för Norrland. Vi har ett värdefullt syfte – att göra gott. För att kunna bidra till en bättre morgondag behöver vi vara lönsamma idag och det är allas vårt ansvar att bidra till våra gemensamma mål. Till vår framtid.

Som arbetsgivare vill vi värna om en god arbetsplats som präglas av helhetssyn, engagemang och delaktighet där vi tillsammans skapar en arbetsplats där vi hjälper varandra att lyckas.

Läs mer om hur det är att arbeta på Norrmejerier på https://www.norrmejerier.se/jobba-med-oss

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 Månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Postadress
  • Region UMEÅ
  • 90622 Mejerivägen 2
Dela