Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2021-10-07
Sista ansökningsdag: 2021-11-03
Stad: Uppsala
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Institutionen för kemi - Ångström bedriver forskning och utbildning inom kemiämnet. Institutionen har fler än 260 anställda och omsätter drygt 250 miljoner kronor. Vid institutionens sex program bedrivs mycket framgångsrik forskning av hög internationell klass. För mer information besök vår https://www.kemi.uu.se/. Som amanuens ingår du i institutionens administrativa enhet, verksamhetsstödet. Vi är 16 personer som arbetar tillsammans med lärare, forskare och doktorander i en kreativ och professionell miljö. Verksamhetsstödet ger service och support till kärnverksamheten inom områdena ekonomi, HR, kommunikation, doktorandadministration och kursadministration och leds av en administrativ chef. Institutionen växer och därför har ett behov av förstärkning inom HR-funktionen uppstått. Vi söker en driven amanuens som kan stärka upp inom verksamheten. https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter för en amanuens kan omfatta undervisning, administration eller medverkan i forskning eller konstnärlig forskning. Arbetsuppgifterna i denna roll avser att stötta HR- funktionen med personalrelaterade ärenden såsom att assistera vid anställnings- och rekryteringsärenden, timersättningar och administration för institutionens doktorander och postdoktorer. Som amanuens kommer du få en god inblick i hur personalarbetet bedrivs vid en statlig arbetsplats och arbetsuppgifterna kan komma att breddas. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationskrav För att anställas som amanuens är det ett krav att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå.  - Mycket god förmåga att utrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift - Goda kunskaper i MS office Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetet som amanuens innebär många sociala kontakter, varför det är viktigt att ha en mycket väl utvecklad servicekänsla samt förmåga att kommunicera på ett lyhört sätt. Då arbetet innebär hantering av personalärenden är det viktigt att du har hög nivå av integritet. Vi söker någon med personliga egenskaper som noggrannhet, hög samarbetsförmåga, strukturerad och som på ett prestigelöst sätt kan axla en stöttande roll inom HR. Önskvärt/meriterande i övrigt - Avklarade kurser med inriktning mot personal och arbetsliv - Vana av att arbeta i flera olika datasystem Instruktioner för ansökan Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, registreringsintyg som visar att du är antagen till utbildning på högskola/universitet under terminen samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 12. Omfattningen är 25%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Placeringsort: Uppsala. Upplysningar om anställningen lämnas av: Sofia Tolstoy, administrativ chef, sofia.tolstoy@kemi.uu.se,  eller Martina Hasselgren, HR-samordnare, martina.hasselgren@kemi.uu.se, 018-471 34 33. Välkommen med din ansökan senast den 3 november 2021, UFV-PA 2021/3773. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Deltid
  • 6 Månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela