LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Bli en del utav kundserviceteamet hos Fortum Waste Solutions i Kumla

Antal platser:
Yrkesbenämning: Orderadministratör
Publicerad: 2019-08-13
Sista ansökningsdag: 2019-08-20
Stad: Kumla 
Vi söker nu en kundsupport/orderadministratör till kundserviceteamet hos vår kund Fortum Waste Solutions AB i Kumla (Kvarntorp). Fortum Recycling and Waste Solutions erbjuder tjänster inom miljövård och materialeffektivitet i Norden. Vårt mål är att spara på naturresurser och främja en cirkulär ekonomi. Vi förbättrar material- och energieffektiviteten för våra kunder genom att erbjuda lösningar för återanvändning, återvinning, avfallshantering och slutdeponering samt tjänster för marksanering och miljöbyggnation. Fortum Recycling and Waste Solutions har nästan 650 medarbetare i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Du hittar mer information på www.fortum.se/wastesolutions I denna roll kommer du arbeta med att ge förstklassig service till företagets kunder kring deras avfallshantering. Det är en heltidstjänst där du bli anställd av oss och uthyrd till Fortum Waste Solutions. Tjänsten skall tillträdas efter sommaren med start i september. Beskrivning: Du kommer tillhöra företagets kundserviceavdelning där du arbetar med att ta emot olika förfrågningar/ordrar via telefon och mail. Ärenden du kommer hantera är bland annat bokningar av inleveranser in till anläggningen, registrering av nya avfallsdeklarationer, prissättning och beslut av behandlingsväg på lättare avfall. Du kommer hantera bokningar av transporter och upprätta transportdokument. I denna tjänst samarbetar du med andra funktioner inom företaget så som exempelvis utesäljare och produktion. Kvalifikationer: • Din utbildningsbakgrund består som minst av gymnasieutbildning (gärna med teknisk/naturvetenskaplig inriktning). • Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom logistik, transport eller industriservice. • Det är meriterande om du har förståelse för logistik och industriprocesser samt kunskap inom farligt avfall och hantering av farligt gods. • Kunskaper i ADR är ett extra plus. • Du har b-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetet. • Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt fallenhet för att lära dig olika IT-system. Vi söker dig med god administrativ förmåga och som har erfarenhet av att arbeta i en affärsdriven verksamhet med kunden i centrum. Som person är du lösningsorienterad och företagsam, du tar dig ann problem och försöker hitta lösningar. Du är serviceinriktad och professionell i alla kundkontakter och kan upprätthålla en positiv attityd även i stressade situationer. Det är viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. Anställningsform: Visstidsanställning 12 månader, med möjlighet till förlängning alt. anställning direkt hos kund där efter. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetstid och lön: Dagtid/Fast lön Övrig information: Tjänsten skall tillsättas snarast möjligt, urval och intervjuer sker löpande så se till att skicka in din ansökan redan idag! Om oss OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se  

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön