Junior HR-assistent till internationellt modebolag!

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2021-09-09
Sista ansökningsdag: 2021-10-14
Stad: Stockholm
Nu söker vi en HR assistent som älskar att strukturera upp saker, stötta sina medarbetare, arbeta administrativt och som gillar att ligga steget före. I den här rollen hos detta internationella modebolag får du jobba med en rad olika arbetsuppgifter inom HR för två avdelningar med allt ifrån designers till inköpare. Låter detta som uppdraget för dig? Sök då tjänsten direkt, för vi jobbar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I rollen som HR assistent kommer du ha ett nära samarbete med avdelningarnas HR generalist och HR Business Partner, dessutom har du ett nära samarbete med de tre övriga motsvarande avdelningarnas HR generalister samt HR BPs. På företaget är det fart och fläkt med en positiv och framåtlutad stämning. Du kommer få en introduktion, men ska även själv vara beredd på att strukturera upp tidigare arbetsuppgifter och rutiner. Uppdraget är tänkt att starta så fort som möjligt, och du kommer arbeta såväl på kontoret som hemifrån under uppdragets gång. Uppdraget kommer initialt vara ett konsultuppdrag på 6 månader, och på sikt finns det även chans till en överrekrytering för rätt person. Du erbjuds Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Som HR assistent kommer du att assistera HR generalisten genom att stötta upp med personalrelaterad administration, främst av administrativ karaktär. Du kommer även finnas där som en kontaktpunkt för de anställda tillsammans med din HR generalist och HR BP. Exempel på de arbetsuppgifter som du kommer att ansvara för är: * Onboarding av nya medarbetare, beställa passérkort, dator, hålla ett introduktionspass osv. * Ha översyn över medarbetarnas anställningar, även hålla koll på när vikariat och provanställningar närmar sig sitt slut * Skapa avtal och svara på frågor kring anställningen, lön och semester * Vara delaktig vid rekryteringsprocessen och ansvara för koordineringen kring den VI SÖKER DIG SOM * Du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom HR eller en likvärdig utbildning * Du har tidigare erfarenhet från en administrativ och koordinerande tjänst på ett kontor * Du har en god systemvana samt goda kunskaper i officepaketet * Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet Vi letar efter en klipsk, snabblärd, ödmjuk och härlig person som kan sätta sig in i system fort, älskar att skapa ordning och reda och som gärna har ett intresse för mode. Vi ser även att du är en person om har lätt för att samarbeta med personer, besitter en stark personligmognad och har en can do attityd. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: 6 månader, med chans till förlängning för rätt person * Placering: Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Mer information om företaget kommer att ges senare under rekryteringsprocessen.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 Månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela