Gruppchef till Nationellt Medlemscenter i Örebro

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kundtjänstchef
Publicerad: 2021-09-07
Sista ansökningsdag: 2021-10-07
Stad: Örebro
Vill du vara med och utveckla Hyresgästföreningens Nationella Medlemscenter och växel i Örebro? Här jobbar ett tjugotal medarbetare, alla med ett stort engagemang för att vår service ska uppfylla förväntningarna hos dem som kontaktar oss för information och råd. Du kommer att leda ett team med medarbetare och stötta dem i kontakten med medlemmar och andra aktörer samt i värvandet av nya medlemNmar. Medlemscenter och växel är en del av Hyresgästföreningens Nationella Servicecenter som även har en enhet i Uppsala, Rådgivningen, där medlemmar bland annat får hyresjuridiska råd.   Vi söker dig som har erfarenhet av att coacha/leda medarbetare som arbetar med kund-/medlemsservice och telemarketing och som tycker om att entusiasmera och engagera medarbetare.     Om uppdraget  Föreningen har satt ett högt mål i att bli fler medlemmar och förtroendevalda. Du kommer in i en tid av nytänkande där vårt Nationella Servicecenter är inne i en förändringsprocess för att lyckas med målen. Det är viktigt att du har ett driv med stort fokus på utveckling, nytänkande och nya former för rekrytering utifrån det huvuduppdrag som finns.   Arbetsuppgifter • Personalansvar samt arbetsledningsansvar • Leda och samordna gruppen/teamet och extra personal samt ansvara för uppföljning av satta mål • Arbeta fram nya processer och rutiner för medlemscentret och växeln • Följa upp medarbetares personliga produktionsmål/utvecklingsmål • Utbilda och stödja medarbetarna i medlemsbemötande • Ingå i ledningsgruppen och gemensamt ta fram beslut och direktiv för de nationella enheterna • Samverka med regioner och förbundet i frågor som rör de nationella enheterna • Representera de nationella enheterna i möten och utbildningar   Din bakgrund  • Du har erfarenhet från en ledande eller coachande roll • Du har god kunskap och kännedom om rekrytering via telefon   Meriterande • Erfarenhet av personalansvar • Leda personal i en förändringsprocess • Erfarenhet av ledning/coachning vid rekrytering via telefon Dina egenskaper  Arbetet kräver att du har en god människokännedom och är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer. Du ska kunna arbeta självständigt men också kunna samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.   Att arbeta hos oss  Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende.  På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.    Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor.  Hos oss är varje medarbetare viktig för hyresgästerna varje dag. Vid några tillfällen per år skapar vi extra energi och engagemang genom att arbeta tillsammans med samma arbetsuppgift oavsett vilken roll vi har till vardags. Då ringer vi hyresgästerna och pratar om exempelvis tryggheten i kvarteret eller, som vi gjort under 2020, frågar om någon behöver hjälp med anledning av pandemin.   På hyresgästföreningen.se kan du läsa mer om oss och titta på filmer när medarbetarna berättar hur det är att arbeta på Hyresgästföreningen.    Välkommen med din ansökan senast den 7 oktober. Intervjuer sker löpande och rekryteringen kan komma att avslutas före  sista ansökningsdag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdag enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen på Karlslundsgatan 29, Örebro. Vi är en hälsodiplomerad arbetsplats!   Har du frågor är du varmt välkommen att ringa Mika Nuutilainen, enhetschef Nationellt Servicecenter, tel 010-459 27 06.   Våra fackliga kontaktpersoner är Björn P Johansson, tel 010-459 26 24 för Handels och Josefin Moback, 010-459 11 43 för SACO   Hyresgästföreningen finns över hela Sverige. Vi är cirka 9 000 förtroendevalda och 850 anställda som tillsammans arbetar för att du och dina grannar ska ha ett bra boende. Med en stark lokal närvaro i bostadsområdet är vi den naturliga mötesplatsen för boendefrågor. Tillsammans gör vi skillnad för dagens och morgondagens hyresgäster.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela