Är du HMS nya HR Generalist?

HMS
HMS
Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-specialist/HR-adviser
Publicerad: 2021-07-14
Sista ansökningsdag: 2021-08-15
Stad: Halmstad
Vi söker en ny stjärna till vårt HR team! Vill du arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö tillsammans med ett härligt HR team? Söker du en ny, spännande utmaning där du kan bidra med dina kunskaper inom HR? Tillsammans med dina HR kollegor i vårt engagerade och drivna HR team kommer du att bidra operativt och konsultativt. Gillar du förändringar och är flexibel i ditt arbetssätt? Känner du igen dig i detta och är en engagerad HR person? Då är du varmt välkommen att söka dig till oss på HMS. Om tjänsten Som HR Generalist, kommer du att tillhöra ett HR-team där samarbete och glädje står i fokus. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att stötta verksamheten med rekrytering och övriga HR-processer. Du kommer att supporta och jobba brett med förbättringar inom organisationens HR-processer, kompetensförsörjningsarbete och stödverktyg. Som HR-generalist på HMS erbjuds du en bred tjänst med möjlighet att påverka ditt eget arbete. Du tillhör ett energifullt HR team som förser företaget med stöttning inom rekrytering, people plans, personaladministration samt övriga personalrelaterade ärenden såsom rehabilitering, arbetsmiljö, utbildning och uppföljning. Du blir en värdefull medarbetare i ett mindre HR-team som präglas av ett teamorienterat och lösningsfokuserat arbetssätt där vi skapar förutsättningar för våra kollegor att leverera. Om dig Du brinner för personalfrågor, har ett stort mått av positiv energi och motiveras av att hjälpa andra människor. För att trivas i rollen bör du vara serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du är van vid att arbeta i en snabb, dynamisk och samarbetsorienterad arbetsmiljö. Vi tror att du har en högskoleutbildning inom HR och något/några års erfarenhet från en bred generalistroll. Som person är du självgående och tycker om att jobba med de operativa frågorna inom HR och ser det som självklart att vissa administrativa HR uppgifter ingår. Du är trygg i dig själv och har lätt för att skapa goda relationer på olika nivåer i organisationen. Som person är du engagerad, ödmjuk och ser styrkan i att arbeta i team. Vidare är du ansvarsfull, noggrann och trivs med en bred roll med en variation av arbetsuppgifter. Du är van vid att rekrytera, uppdatera och implementera HR processer och policys. Vi hoppas starkt på att du genuint trivs i en rådgivande roll med många kontaktvägar och där du känner en glädje över att hjälpa och stötta andra genom din kunskap, både inom teamet och organisationen i stort. Eftersom vi arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du kan kommunicera på både svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Kvalifikationer • Akademisk examen på universitetsnivå inom HR eller likvärdig kompetens • Något års erfarenhet av HR relaterat arbete • Erfarenhet av att arbeta i Office 365 med tillhörande applikationer • Erfarenhet av att arbeta och sätta dig in i olika system, en god systemvana • Erfarenhet av att driva processer och projekt självständigt Om oss HMS erbjuder dig en snabbrörlig och utvecklande miljö, där du själv får eget ansvar och frihet att både utveckla och förbättra processer. Som HR Generalist omges du av kollegor med hög kompetens inom sina specialistområden, med ett stort intresse för hållbarhet, miljö och hälsa. Kulturen präglas av en hög ambitionsnivå, prestigelöshet, nyfikenhet och glädje. Vill du ta chansen att bli en del av vårt starka, positiva och engagerade HR-team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Ansökan Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta HR Manager Anna Hoffert via aho@hms.se eller HR Partner Louise Odin loo@hms.se . Vi har semester under v. 29-32 och kommer att börja kalla till intervjuer först under v. 33. Välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela