HR Business Partner med löneansvar

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-specialist/HR-adviser
Publicerad: 2021-07-13
Sista ansökningsdag: 2021-08-06
Söker du en arbetsplats med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter? Eurocon är ett expanderade bolag som idag tillsammans med de helägda bolagen KLT och Pidab sysselsätter cirka 275 medarbetare. Eurocon finns på fler än tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder med huvudkontoret i Örnsköldsvik. I snart 30 år har vi erbjudit kvalificerade tekniska tjänster inom industri-, installations- och energisektorn. Projekten omfattar både ny- och ombyggnationer med varierande storlek och komplexitet. Våra medarbetare är kända för att leverera kvalitativa och genomtänka lösningar. Vad kan vi erbjuda dig? Som ”Euroconare” blir du en del av ett genuint och härligt gäng med framåtanda och en känsla för kvalitet i arbetet. Du kommer att arbeta i en platt organisation präglad av korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar nära och i samråd med både närmaste chef, ekonomiavdelningen, ledningsgruppen och övriga chefer i organisationen. Allt med mycket frihet under eget ansvar. Vi månar om våra anställda och hos oss finns det goda möjligheter att kombinera en stimulerande karriär med familj- och fritidsliv. Vi erbjuder ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet att arbeta hemifrån vid behov, tjänstepensionsrådgivning, massagebehandling, förstärkt föräldrapenning, maximala sjukersättningsnivåer, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. Arbetsbeskrivning Som HR Business Parter inom Eurocon arbetar du med samtliga av koncernens bolag och avdelningar där du bir en nyckelperson i att driva och facilitera förändrings-/utvecklingsprojekt inom organisationen. Du arbetar konsultativt och affärsinriktat med att stötta våra chefer inom HR-området. Dina arbetsdagar varierar och kan bland annat innehålla rekrytering, marknadsföring och employer brand-arbete, utbildning och utbildningsadministration samt lönearbete. I din roll bär du alltså även ansvaret för att insamla underlag, lönebereda och rapportera samt utbetala lönerna till koncernens medarbetare månatligen. Du kommer att utgå från Eurocon huvudkontor som är beläget i Örnsköldsvik. Lokalerna är rymliga och relativt centrala med två kilometer till stadskärnan. Eftersom att hela koncernen är ditt arbetsfält förekommer resor i tjänsten.  Vem är du? Vi söker dig som har en personalvetarutbildning i grunden och som har hunnit arbeta inom området i minst tre år alternativt motsvarande personal- och löneadministrativ bakgrund. Tidigare erfarenhet av lönehantering är något vi värderar högt och speciellt meriterande är det om du har erfarenhet av Visma Agda. För att trivas i rollen bör du gilla flexibiliteten i arbetsuppgifterna och ha lätt för att skifta mellan dem. Du bör ha en känsla för service för att på bästa sätt kunna bemöta de chefer och medarbetare som söker ditt stöd. Du är nyfiken och uppdaterar dig kontinuerligt inom området HR och lön genom utbildningstillfällen och på egen hand. Du har en förmåga att se förbättringsområden och räds inte för att initiera och driva utvecklings-/förändringsprojekt. I och med arbetsuppgifternas bredd och löneberedningens tidsramar att förhålla sig till, arbetar du strukturerat och punktligt. Slutligen är du social och kontaktsökande.   Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!  Vi har gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss därmed andra erbjudanden.  Kvalité - Engagemang - Gemenskap

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela