Social Media Manager till nystartat medicintekniskt företag

Antal platser:
Yrkesbenämning: Marknadsförare
Publicerad: 2021-04-30
Sista ansökningsdag: 2021-05-30
Stad: Stockholm
Nu söker vi dig som är intresserad av att vara med på en digital utvecklingsresa med Add Pharma Nordic AB, där du får möjlighet att arbeta med produktmarknadsföring för både befintliga och nya produkter. Ett ungt bolag med stora framtidsutsikter, som nu behöver förstärkning av en Social Medier Manager. Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag - urval sker löpande. OM TJÄNSTEN "Vår mission är att hjälpa människor till att enklare nå en frisk vardag" Add Pharma grundades 2019 av två apotekare med ambitionen att utveckla och expandera utbudet av nya egenvårdsprodukter på Nordens apotek. Add Pharma erbjuder innovativa egenvårdsprodukter för den nordiska apoteksmarknaden och möjligheten att tillsammans utveckla produkter under apotekens egna varumärke. Nu söker Add Pharma en Social Media Manager, som i nära samarbete med involverad PR-byrå, vill vara med och producera och publicera content-material kopplat till företagets för tillfället tre varumärken. Detta är ett heltidsuppdrag med goda förutsättningar att bli överrekryterad av uppdragsgivaren, om alla parter är nöjda med samarbetet. Du erbjuds * En ny roll inom Add Pharma med nära samarbete med involverad PR-byrå * Möjlighet att utveckla föreningens produktmarknadsföring i deras sociala kanaler Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Social Media Manager hos Add Pharma kommer du arbeta i nära samarbete med outsourcad marknadsföringsbyrå, samt med internt anställda för att bolla och genomföra bästa möjliga produktmarknadsföring. Rollen inkluderar eget arbete och därför är det av stor vikt att du kan jobba självgående. * Arbeta med företagets sociala medier (Instagram, Facebook) och uppdatera innehåll samt skapa nytt content kring företagets produktsortiment * Uppdatera Facebook och Instagram-konto med aktuell information och kommande aktiviteter, så som tävlingar, erbjudande m.m. VI SÖKER DIG SOM Har ett kreativt tänkande och ser lösningar framför problem. Du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter då du kommer "slängas in i hetluften" omgående. Vi ser därför gärna att du har någon motsvarande erfarenhet med dig sedan tidigare och kan uppvisa tidigare arbete. Utöver det ser vi att du: * Har minst 2 års kvalificerad arbetserfarenhet från liknande arbete * Kan uppvisa tidigare arbete/projekt i linje med ovan beskrivna arbetsuppgifter * Talar och skriver obehindrat på svenska & engelska, då det används inom verksamheten * Är intresserad av att vara med i en start-up och är öppen för nya arbetssätt, samt ser samarbetet som långsiktigt Som person är du: * Kommunikativ * Självgående * Ansvarstagande Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid * Placering: På kontor, Stockholm City (viss hemmajobb kan förekomma) * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Deltid
  • 6 Månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela