LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Konferens- och bankettkoordinator

Antal platser:
Yrkesbenämning: Konferensvärd/Konferensvärdinna
Publicerad: 2019-07-12
Sista ansökningsdag: 2019-12-29
Stad: Umeå 
Brinner du för service och värdskap? Som konferenskoordinator på Elite Hotel Mimer är du ansvarig tillsammans med konferenschef att säkerställa all försäljning av konferens och möten samt försäljning av logi till grupper. Vidare är du ansvarig för leverans av den upplevelse och produkt vi säljer till våra konferensgäster och i och med det behöver du agera projektledare med god kontakt med alla dina kollegor vilka ska hjälpa dig med detta. Du bidrar till ett gott samarbete med reception så att ni tillsammans hanterar alla inkommande mail och telefonsamtal inom 24 timmar respektive 3 signaler. Om tjänstenSom konferenskoordinator på Elite Hotel Mimer bidrar du för att konferensavdelning når sina resultat - det innebär försäljning av konferenslokaler, konferenspaket, grupplogi, middagar och inkluderar även merförsäljning. Utöver din roll som konferenskoordinator arbetar du även nära restaurangchef och kökschef med banketter för att säkerställa kvaliteten och den service vi förmedlar vad gäller större event i vår vackra Mimersal. När du arbetar med banketter har du tät kontakt och uppföljning med våra kunder och ansvarar för planering och utförande av event enligt våra kunders önskemål, med målet att överträffa deras förväntningar. Du kommer i din roll att arbeta tätt med hotellets reception för hjälp med sedvanliga receptionsuppgifter, till exempel incheckningar, utcheckningar och gästupplevelser. Tjänsten innefattar både tidiga morgnar, sena kvällar och helgarbete då vi har konferenser och events vid olika tidpunkter. Kvalifikationer och personlighet Som en nyckelperson i vår organisation besitter du en del personliga egenskaper som är viktiga i vårt fortsatta arbete. - Du är positiv och lösningsorienterad - du fokuserar på att hitta gemensamma lösningar med perspektivet: Hela hotellet - Du är kommunikativ, lyhörd för alla i organisationen, tydlig, ärlig och duktig på att lyssna av. - Du är duktig på att uppmuntra andra och sprida energi bland alla medarbetare och avdelningar. - Du är lojal gentemot dina kollegor - Du arbetar proaktivt och planerar långt fram - allt för att säkerställa hotellets framgång och gästernas upplevelse. Praktikaliteter: - Arbetstider:Varierande - Omfattning:60% - Start:2019-09-01 - Lön:Enligt avtal - För frågor om tjänstenkontakta:Marika Gustavsson eller Marie Sandberg - Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan! Vi ser framemot att höra från dig!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Deltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida