LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

En Projektledare och en Kommunikatör

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kommunikatörjobb
Publicerad: 2019-07-10
Sista ansökningsdag: 2019-08-24
Stad: Östersund 
I Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor med många yrken, som har både spets och bredd i kompetensen. Region Jämtland Härjedalen satsar på jämställd regional tillväxt och förståelse för normkritik är därför en viktig kompetens hos våra medarbetare i alla roller. Vår region utvecklas och företagandet frodas! Arbetsgivare i Jämtland Härjedalen har ett stort behov av kompetens. Vi behöver bli bättre på att attrahera, välkomna och få människor att hitta sin plats och finna sig tillrätta i vårt län. För att bli bättre på detta avser Region Jämtland Härjedalen att driva ett regionalt projekt tillsammans med länets 8 kommuner och ett antal privata företag. Målet med projektet är att få 400 nya hushåll i länet och att 200 företag eller offentliga aktörer ska få hjälp att hitta rätt kompetens. Underförutsättning att projektet beviljas medel vid Regionala Utvecklingsnämndens möte 17 september 2019 har vi för avsikt att rekrytera en projektledare på 100% och en kommunikatör på 50%. Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika aktiviteter. ARBETSUPPGIFTER Jämtland Härjedalen saknar arbetskraft och behöver bli fler innevånare. Projektet avser att ta ett gemensamt grepp för ett proaktivt inflyttningsarbete i Jämtland Härjedalen och därigenom stärka samarbetet mellan kommunerna och näringslivet. Projekt har för avsikt att arbete efter metoden Talant Attraction Management, en organiserad talangattraktion för platser. Det handlar om att utveckla marknadsföring, tjänster och samarbeten som understödjer arbetsgivarens kompetensförsörjning. Som Projektledare har du det övergripande ansvaret för att projektet drivs och uppnår syfte, mål och projektets ekonomi. Likaså ansvarar Projektledaren för rapportering till projektets finansiärer. Du samarbetar med länets 8 kommuner, projektets privata medfinansiärer och andra projekt inom regionen. Som Kommunikatör arbetar du operativt med projektets samtliga digitala kanaler såsom hemsidor, kampanjsidor, nyhetsbrev och sociala medier. Du förväntas att arbeta med övriga operativa uppgifter som ev utskick av nyhetsbrev och omvärldsbevakning. Du arbeta nära projektledare och andra funktioner inom projekten samt andra interna och externa intressenter, till exempel kommunerna. Genomföra såväl interna som externa kommunikationsinsatser genom; behovsanalys, målgruppsanalys, formulering av kommunikationsmål och strategier, budskapsutformning, kanalval, genomföra kommunikationsaktiviteter, textförfattande, fotografering, filmning, redaktörskap och webbpubliceringar. KVALIFIKATIONER För projektledarrollen (100%): Vi söker dig som gillar varierande arbetsuppgifter och många kontakter med personer inom och utom länet där människan är i centrum. Vi driver tillsammans flera parallella processer där strategiskt relationsbyggande, koordinering, analys och administration av projektet är några viktiga moment. Att presentera, motivera och stärka regionens attraktivitet kommer att bli en del i vardagen och för oss är dina personliga egenskaper och värderingar viktiga. Att vara ödmjuk, flexibel, ha nära till skratt men samtidigt seriös och lojal, tror vi är en vinnande kombination. Vi ser gärna att du jobbat med rekryteringsarbete i någon form, att du har erfarenhet av processarbete och att du har högskoleutbildning med lämplig inriktning eller motsvarande. För rollen som kommunikatör (50%) Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning att du har arbetslivserfarenhet, som t ex arbete inom kommunikation, marknadsföring eller projektledning. Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande. Goda kunskaper i MS Office, (PowerPoint, Excel, Word) Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) Goda webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.). Tidigare erfarenhet av fota och filma. Erfarenhet av uppdrag där man arbetat med att forma budskap och tonalitet för att nå målgrupper i rätt kanaler. Tidigare erfarenhet av projektledning och att utveckla rörlig och digital kommunikation. I arbetet är det viktigt med goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. För tjänsterna krävs körkort B Du kommer att jobba på område Näringsliv där vår vision är att bli EN SJÄLVKLAR OCH DRIVEN AKTÖR SOM SKAPAR FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR NÄRINGSLIVET ATT VÄXA ÖVRIGT Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön