Region Jämtland Härjedalen rekryterar Supporttekniker till Helpdesk

Antal platser:
Publicerad: 2021-04-07
Sista ansökningsdag: 2021-04-25
Stad: Östersund
Vill du vara med på den spännande resan att etablera regionens nya Helpdesk, då är det här jobbet för dig. Regionens utveckling av processer och rutiner med hjälp av digitalisering sker i en allt snabbare takt. Nära vård, mobila lösningar, automation och e-tjänster ingår i detta. För att stödja verksamheten i denna process, så genomförs en rad förändringar i regionens IT-funktion. Det innefattar bland annat ny sourcingstrategi med en indelning av IT-leveranser i tjänstekomponenter, etablering av Helpdesk i egen regi samt förstärkt teknisk kompetens. IT- och eHälsoavdelningen är en strategisk ledningsfunktion, för IT-drift/utveckling och systemförvaltning. Vi är idag ca 25 medarbetare placerade i gemensamma lokaler i Östersunds centrum, organiserade i två enheter, IT-enheten respektive eHälsoenheten. Vår strategi är att upphandla tjänster för IT-drift, -förvaltning och -utveckling från marknadens aktörer. Vår egen organisation har som huvuduppgift att svara för strategisk styrning, uppföljning och samordning av regionens IT-verksamhet. Det innebär att vi arbetar nära tillsammans med såväl IT-leverantörer som med representanter för verksamheterna. Vår målsättning är att stödja regionens personal med alla förekommande IT-problem, så att 90% av alla incidenter kan lösas i Helpdesk. Det innebär att du kontinuerligt fördjupar din kunskap om regionens infrastruktur och stödsystem, såväl standard som verksamhetsspecifika. Här öppnas stora möjligheter för dig som vill utvecklas i din yrkesroll. ARBETSUPPGIFTER Vi söker sex Supporttekniker till Helpdesk och ditt uppdrag är: • att ta emot ärenden via olika kanaler, felavgränsa, registrera, prioritera och åtgärda supportärenden samt bevaka att överenskomna servicenivåer följs • att eskalera ärenden till andra supportgrupper • ge support till videokonferenser på plats • att ge användarstöd för standardapplikationer KVALIFIKATIONER Vi tror att Du: • har en gymnasie-/högskoleutbildning inom IT eller teknik • har minst två års erfarenhet inom IT-support • har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • tycker om att arbeta strukturerat och systematiskt • är serviceinriktad och tydlig i din kommunikation • har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta både självständigt och i team • är flexibel och nyfiken på nya utmaningar • har mod och engagemang i kombination med en positiv livssyn och social kompetens Vi ser gärna att du: • har goda kunskaper i ITIL • har kunskaper inom - Citrix/tunna klienter - Office365 - Datakommunikation/nätverk - Windows klient/server/skrivare • har relevanta certifieringar • har erfarenhet från hälso och sjukvård ÖVRIGT Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på utbildning och erfarenhet samt erbjuder goda möjligheter till kontinuerlig fortbildning och kompetensutveckling. Friskvård är en viktig del i regionens personalpolitik med friskvårdstimme-/peng, Zefyrens anläggning med gym och olika träningspass samt personalföreningens rika utbud av aktiviteter. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela