LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Administratör, Patientnämndens kansli

Antal platser:
Yrkesbenämning: Administrativ assistent
Publicerad: 2019-07-01
Sista ansökningsdag: 2019-08-04
Stad: Umeå 
Region Västerbotten drivs av att skapa en trygg och stark region som människor vill leva i, flytta till, verka i, besöka och samarbeta med. Vi visar hur god hälsa och hållbar utveckling hänger ihop och verkar för att de stärker varandra. Vårt uppdrag är att erbjuda och utveckla hälsa, vård och regional utveckling tillsammans med människor, näringsliv och samhällsaktörer. Vi erbjuder också universitetssjukvård för norra Sverige med nationell och internationell spetsforskning samt utbildning av hälso- och sjukvårdens alla professioner. Patientnämnden i Västerbotten Patientnämnden i Västerbotten söker dig som är intresserad av att arbeta som administratör vid patientnämndens kansli i Umeå. Verksamhetsområdet omfattar Region Västerbottens hälso- och sjukvård och tandvård samt den sjukvård som bedrivs av länets kommuner och privata vårdgivare med vårdavtal. Patientnämndens huvudsakliga uppdrag är att stödja och hjälpa enskilda patienter i kontakten med hälso- och sjukvården samt genom analyser och återföring av ärenden bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i regionen. I patientnämndens uppdrag ingår också att ansvara för stödpersonsverksamhet för tvångsvårdade patienter. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ha en kvalificerad service- och supportroll, gentemot såväl nämnden och dess ledamöter som kanslichef och handläggare vid kansliet, och du kommer att hantera ett brett spektrum av arbetsuppgifter på kansliet. Du kommer att arbeta med nämndsadministration, såsom planering och förberedelse av nämndens sammanträden, protokollföring, arkivarbete och diarieföring av handlingar. Du kommer också att administrera/samordna kallelser och bokning av möten och resor samt utföra beställningar av olika slag. Du kommer att handlägga leverantörsfakturor och ansvara för att upprätta kansliets fakturor, och du kommer att vara ansvarig för administrationen av arvoden och kostnadsersättningar till nämndens ledamöter och stödpersoner. Du kommer att vara lokalt ansvarig för vissa datasystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har, för uppgifterna, relevant utbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Datorvana är ett krav liksom en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Kunskaper i för verksamheten gällande lagar samt erfarenhet av arbete med fakturahantering är önskvärda. Kunskaper i engelska är meriterande, liksom körkort. Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Du trivs i en stöttande roll och har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är självständig och noggrann och har en god förmåga att skapa och hålla en god struktur i arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön